Метро на Виноградар: закінчується будівництво тунелю від "Мостицької" до "Сирця" (Фото)

Вже до кінця 2021 року, попри епідемію COVID-19, будуть введені в експлуатацію дві нові станції метро на Виноградар – "Мостицька" та "Проспект Правди". "Будівельники трудяться бригадами, роботи проводять у три зміни", – повідомила заступниця начальника КП "Київський метрополітен" Наталка Макогон.
Попри карантинні обмеження, співробітники АТ "Київметробуд" працюють. На станції "Мостицька" зараз ідуть найактивніші роботи – тунелепрохідницький щит працює в напрямку станції "Сирець", і вже зовсім скоро ці станції з'єднають між собою. Тобто жодних зупинок робіт не відбулося, як про це повідомляли недоброзичливі аноніми в Інтернеті, пише OBOZREVATEL.
Всього до робіт на зведення двох станцій метро залучено близько тисячі осіб. Під час будівництва робітники дотримуються високих вимог до техніки безпеки, тому без каски та жилета сюди не зайти. Після того, як відмітились у спеціальному журналі відвідувань, потрапляємо до місця робіт. Спуститися в тунель можна сходами, що ведуть на глибину близько 30 метрів. Це і є тунель майбутніх станцій метро. Тут дуже шумно – працюють величезні козлові крани, а в тунелі їздять мультимашини, які вивозять породу, а також унікальний прохідницький щит "Галина".
На вулиці весна, а отже, у метробудівців є проблеми з виїмкою ґрунту. Він сильно зволожений через велику кількість опадів, і спецтехніка постійно вивозить його з тунелю.
"У нас працюють помпи, які зливають ґрунтові води в каналізації, тож усе йде добре. Хоча геологічні умови непрості, якщо є плавун, то будівельні роботи затримуються", – поділився один із метробудівців.
Частину вивезеної землі утилізують, а решту зберігають для засипання перекриттів майбутнього тунелю метро.
"У нас є договір на утилізацію цього ґрунту, проте певну його частину ми залишаємо для використання під час засипання плит готового тунелю", – зазначив заступник директора з будівництва АТ "Київметробуд" Сергій Полянський.
Також велику загрозу для будівництва станцій становить пандемія коронавірусу.
"Часто хворіють співробітники "Київметробуду" – треба розуміти, що якщо захворіє одна людина з бригади, то всі повинні піти на самоізоляцію, і це проблема, від якої ніхто не застрахований. Запасного штату, який сидить і чекає виклику на будівництво, немає, тому виконавцю робіт доводиться додатково наймати людей", – поскаржилася Макогон.
Метробудівці за допомогою тунелепрохідницького щиту німецького виробництва "Галина" вже встигли звести 815 метрів правого тунелю в напрямку станції метро "Сирець", яка зараз є кінцевою станцією зеленої лінії. Зазначимо, що наприкінці лютого щит пройшов 700 метрів тунелю. А всього перегін матиме протяжність 1256 метрів. Тож залишилося зовсім небагато.
До літа, якщо все буде добре, тунель зв'яжуть із "Сирцем". Потім щит піде від "Сирця" до "Мостицької" для зведення другого тунелю. Через складну геологічну ситуацію щит може проходити від 3 до 7 метрів на день.
Зараз для вивезення ґрунту використовують спеціальні мультимашини, які не тільки вивозять породу, але й завозять будівельний матеріал для облаштування тунелів.
"Це абсолютно нова технологія, машини ми закупили спеціально під цей проєкт. Раніше ґрунт доводилося вивозити "КрАЗами" – це уповільнювало роботи з будівництва метрополітену", – розповів директор із маркетингу АТ "Київметробуд" Юрій Пастух.
Ці машини, що складаються з двох кабін, також привозять спеціальні блоки, з яких тунелепрохідницький щит збирає "оболонку" перегону між станціями. Маленькі важать близько 850 кілограмів, а великі – 2,5 тонни. Робітник за допомогою спеціального пульта управляє мобільним краном, який опускає ці блоки, а потім щит починає збирати з них цільну конструкцію.
У сам тунель провели світло, комунікації, необхідні для будівництва станцій, та облаштували робочі місця для метробудівців.
Майбутній вестибюль "Мостицької" розташується неподалік від Сирецького парку, тут поруч розташоване кафе, яке заважає будівництву виходу зі станції. Зараз іде діалог із власниками закладу, оскільки він підлягає демонтажу.
На "Проспекті Правди" зараз відбуваються роботи з перекладки комунікацій і роботи в котловані.
"Там є проблеми зі зливовою каналізацією, інженерними мережами. Також розробляється схема руху транспорту для перекладання інженерних мереж та побудови тунелю", – заявив Полянський. Він також підкреслив, що метробудівці роблять все можливе, щоб встигнути відкрити станції до кінця 2021 року.
"Ви ж бачите, яка ситуація у світі відбувається, – коронавірус та економічні труднощі. Разом із тим ми робимо все можливе, щоб відкрити станції в намічений термін", – запевнив Полянський.
На нових станціях метро буде працювати близько 150 осіб – директори станцій, адміністративний і технічний персонал.
"Спочатку призначать начальників станцій, які увійдуть у курс справи, а потім будемо добирати решту персоналу. Зазвичай, на нові станції приходять люди, які вже мають досвід роботи у підземці", – зазначила Макогон.
Також цими станціями курсуватимуть нові потяги з наскрізним проходом. Усього планується купити 10 таких поїздів. Тендер на закупівлю нових вагонів має закінчитися вже в жовтні 2021 року.
Нові станції обслуговуватимуть близько 100 тисяч пасажирів щоденно.
Контррозвідка Служби безпеки України нейтралізувала діяльність ще двох агентів фсб, які, за завданням російських спецслужб, намагалися передати координати військових об’єктів для майбутніх атак по території України.
ДСНС опублікувала наслідки російської атаки на Київ. Рятувальники працювали у Святошинському, Солом’янському, Шевченківському та Дніпровському районах.
У кількох районах Києва під ранок середи, 7 травня, зафіксовано падіння збитих російських безпілотників. У двох районах вони впали на житлові будинки, сталися пожежі. Про це повідомив начальник Київської міської військової адміністрації Тимур Ткаченко.
Будівництво метро на житловий масив Виноградар вийшло на надзвичайно важливу фазу. На станційному комплексі «Мостицька» розпочалося спорудження діафрагмових стін методом «стіна в ґрунті» — критичного елемента, що гарантує стійкість і безпеку майбутніх підземних споруд.
1 травня 2025 року в Києві було скоєно зухвалий замах на життя громадського активіста, волонтера й ветерана війни Сергія Стерненка. Завдяки миттєвій та професійній реакції співробітників Служби безпеки України нападницю вдалося затримати безпосередньо на місці злочину.
Начальник Київської міської військової адміністрації Тимур Ткаченко скликав термінове засідання Ради оборони Києва, яке було присвячене ліквідації наслідків масованого ракетного удару по столиці в ніч на 24 квітня.
Начальник Київської міської військової адміністрації Тимур Ткаченко відвідав Департамент поліції особливого призначення — Об’єднану штурмову бригаду Національної поліції України «Лють». Під час візиту обговорено актуальні потреби бригади та здійснено передачу нового обладнання для підсилення бойових можливостей підрозділу.
Російські окупанти в ніч на 24 квітня завдали комбінованого удару по Києву. Загарбники випустили ракети різних типів та дрони.
Російські окупаційні війська вночі у четвер, 24 квітня, атакували Київ та область ударними БпЛА, а також крилатими ракетами Калібр та балістикою.
Голова Київської міської військової адміністрації Тимур Ткаченко спільно з начальником Київської обласної військової адміністрації Миколою Калашником провели зустріч із представниками найбільших телекомунікаційних операторів України — компаніями “Київстар”, “Vodafone” та “lifecell”.
Контррозвідка Служби безпеки України нейтралізувала діяльність ще двох агентів фсб, які, за завданням російських спецслужб, намагалися передати координати військових об’єктів для майбутніх атак по території України.
ДСНС опублікувала наслідки російської атаки на Київ. Рятувальники працювали у Святошинському, Солом’янському, Шевченківському та Дніпровському районах.
У кількох районах Києва під ранок середи, 7 травня, зафіксовано падіння збитих російських безпілотників. У двох районах вони впали на житлові будинки, сталися пожежі. Про це повідомив начальник Київської міської військової адміністрації Тимур Ткаченко.
Будівництво метро на житловий масив Виноградар вийшло на надзвичайно важливу фазу. На станційному комплексі «Мостицька» розпочалося спорудження діафрагмових стін методом «стіна в ґрунті» — критичного елемента, що гарантує стійкість і безпеку майбутніх підземних споруд.