В Україні збираються узаконити електротранспорт: до чого готуватися власникам
У Києві через півроку після анонсування відкрився прокат електросамокатів KIWI. Між мером столиці, депутатами і юристами виникла суперечка про законність такого виду транспорту.
17 вересня в Києві стартувала робота сервісу прокату електросамокатів KIWI, які з березня 2020 року функціонують в Одесі. У столиці затримка запуску була пов'язана з жорсткими карантинними заходами. Після того, як жителі і гості Києва почали активно користуватися не тільки прокатними, а й придбаними за свої гроші різними видами електротранспорту: моноколесами, гіробордами, велосипедами, гіроскутерами і сігвеями, виникла проблема, яку потрібно вирішувати юридично на держрівні. Справа в тому, що водії електротранспорту пересуваються, в більшості випадків, тротуарами, що стає причиною конфліктів з пішоходами. Також незручність їм створюють і парковки компаній прокату, розташовані у пішохідних зонах. У Києві, наприклад, міська влада відразу ж після старту сервісів прокату зажадала узаконити їхню роботу, а депутати різних рівнів подбали про питання легалізації транспорту на електричній тязі на законодавчому рівні, щоб у власників і водіїв з'явилися права і обов'язки.

Чому КМДА проти електросамокатів?
Як писало ASPI news, в Києві компанія Bolt 7 серпня 2020 року запустила прокат електросамокатів. Через день мер столиці Віталій Кличко ініціював ідею розробити і ухвалити закон про регулювання використання електротранспорту. Кличко написав на сторінці у Facebook: "У нашому законодавстві не регламентується такий вид транспорту як електросамокат. Я закликаю депутатів Верховної Ради створити закон про зміну в законодавстві про дорожній рух. Розробити чіткі правила, за якими українці зможуть користуватися електротранспортом у місті: з якого віку можна користуватися електросамокатом, з якою швидкістю пересуватися, де саме можна їздити (дорога, тротуар, велосипедна доріжка). Компанії, які надають послуги, повинні погоджувати свою діяльність з міською владою".
Депутати розробили законопроєкт про електротранспорт
Нардепи від фракції "Голос" подали законопроєкт №3023, в якому пропонується узаконити використання персонального легкого електротранспорту (електричні скутери, cігвеї, гіроборди, гіроскутери). Його підтримали 268 народних обранців у першому читанні. Депутатка від "Голосу" Юлія Клименко: "Багато людей, які користуються електротранспортом, часто нехтують елементарними правилами руху, створюючи при цьому аварійні ситуації на дорогах і тротуарах. Нам необхідно знайти свого роду баланс між звичайними водіями авто і користувачами нової електротехніки. Нарешті користувачі електротранспорту отримають статус, оскільки зараз вони ні пішоходи, ні велосипедисти, ні водії".
Нові правила користування електротранспортом після ухвалення проєкту закону
Законодавці зазначають, що електротранспорт, передусім, повинен бути справний, обладнаний світловідбивачами і, якщо це передбачено розробниками, звуковим сигналом. У темну пору доби або в умовах недостатньої видимості водії повинні включити фару або ліхтар. Забороняється користування транспортом у стані алкогольного сп'яніння. Також під час руху забороняється користуватися мобільним телефоном і перевозити пасажирів, крім випадків, коли це прямо передбачено виробником.
Відповідальність за порушення використання електротранспорту
Що стосується відповідальності за порушення правил користувачами електротранспорту, вони, як і велосипедисти, будуть відповідати згідно з частиною 2 статті 127 Кодексу про адміністративні правопорушення. Наразі ця стаття передбачає штраф у розмірі 5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або 85 гривень.
Позиція юристів компаній Bolt і Kiwi
Багато експертів писали, що електросамокат можна прирівняти до мопеду, однак різниця між цими видами транспорту колосальна. Для використання мопеда необхідна держреєстрація і техогляд. Жоден сервісний центр МВС не реєструє наразі електросамокати або сігвеї, на відміну від мопедів. Для управління електросамокатом не потрібні водійські права категорії А1. Єдине, з чим погодилися юристи, що в Україні дійсно немає правил, які б законодавчо регулювали використання такого виду транспорту. У компанії Bolt підкреслили, що саме тому держоргани не можуть видавати на елекстросамокати ніякі дозволи і забороняти ними користуватися, у тому числі.
У Всесвітній день дітей начальник поліції Полтавщини Євген Рогачов зустрівся з дітьми загиблих і безвісти зниклих правоохоронців, щоб особисто висловити підтримку та подяку за подвиг їхніх батьків, які віддали життя або зникли, захищаючи Україну.
У Всесвітній день дітей начальник поліції Полтавщини Євген Рогачов зустрівся з дітьми загиблих і безвісти зниклих правоохоронців, щоб особисто висловити підтримку та подяку за подвиг їхніх батьків, які віддали життя або зникли, захищаючи Україну.
Служба безпеки України звернулася з особливими словами підтримки до українських дітей, які живуть і дорослішають у реаліях повномасштабної війни. У своєму зверненні СБУ підкреслила, що саме діти є тим скарбом, заради якого українці продовжують боротьбу — за їхній захист, свободу та право жити у мирній країні.
На Полтавщині триває посилений контроль безпеки в умовах воєнного стану. Начальник поліції Полтавської області Євген Рогачов повідомив, що протягом минулої доби правоохоронці перевірили близько 1440 транспортних засобів та 1994 особи.
У Полтавській обласній військовій адміністрації вручили посмертні державні нагороди матерям поліцейських Об’єднаної штурмової бригади Національної поліції України «Лють». Правоохоронці загинули на фронті, виконуючи бойові завдання та захищаючи суверенітет і територіальну цілісність України.
Поліцейські Полтавщини продовжують нести службу в посиленому режимі, забезпечуючи публічну безпеку, протидіючи злочинності та оперативно реагуючи на всі виклики воєнного часу.
Поліцейські Полтавщини продовжують нести службу в посиленому режимі, забезпечуючи публічну безпеку, протидіючи злочинності та оперативно реагуючи на всі виклики воєнного часу.
Керівник Офісу Президента України Андрій Єрмак звернувся до сержантського корпусу Збройних Сил України з нагоди Дня сержанта, підкресливши ключову роль, яку сержанти відіграють у сучасній війні та розвитку українського війська.
Хмельницька та Рівненська АЕС понад десять днів працюють у режимі зниженої потужності через пошкодженнвисоковольтних ліній після ракетного удару ворога. За даними МАГАТЕ, у ніч на 7 листопада обидві станції втратили одну з двох критичних ліній 750 кВ. Одну вже відновлено, інша залишається несправною, що обмежує роботу трьох реакторів.
Хмельницька та Рівненська АЕС понад десять днів працюють у режимі зниженої потужності через пошкодженнвисоковольтних ліній після ракетного удару ворога. За даними МАГАТЕ, у ніч на 7 листопада обидві станції втратили одну з двох критичних ліній 750 кВ. Одну вже відновлено, інша залишається несправною, що обмежує роботу трьох реакторів.
У Всесвітній день дітей начальник поліції Полтавщини Євген Рогачов зустрівся з дітьми загиблих і безвісти зниклих правоохоронців, щоб особисто висловити підтримку та подяку за подвиг їхніх батьків, які віддали життя або зникли, захищаючи Україну.
У Всесвітній день дітей начальник поліції Полтавщини Євген Рогачов зустрівся з дітьми загиблих і безвісти зниклих правоохоронців, щоб особисто висловити підтримку та подяку за подвиг їхніх батьків, які віддали життя або зникли, захищаючи Україну.
Служба безпеки України звернулася з особливими словами підтримки до українських дітей, які живуть і дорослішають у реаліях повномасштабної війни. У своєму зверненні СБУ підкреслила, що саме діти є тим скарбом, заради якого українці продовжують боротьбу — за їхній захист, свободу та право жити у мирній країні.
На Полтавщині триває посилений контроль безпеки в умовах воєнного стану. Начальник поліції Полтавської області Євген Рогачов повідомив, що протягом минулої доби правоохоронці перевірили близько 1440 транспортних засобів та 1994 особи.