Дешеве розмитнення автівок: чи вирішить це проблему "євроблях"?

7 листопада 2018
293
последние новости в Украине останні новини в Україні

Проблема автівок на єврономерах вже не перший місяць лунає в українському інформаційному просторі - вони хочуть здешевлення розмитнення авто. Чи дійсно вимоги власників машин на європейських номерах будуть корисними, чи стануть підґрунтям того, що в Україні стане ще більше старих бляшанок, які псують екологію?

У вівторок, 7 листопада під будівлею Верховної Ради України відбулась чергова акція власників автомобілів на європейських номерах. Серед них представники ГО "Авто-Євро-Сила". Вони вимагають внесення змін до законодавства, які б спростили розмитнення вживаних європейських автівок.

Чого вимагає ГО "Авто-Євро-Сила"?

Ухвалити правки до законопроектів №8487 і 8488, які організація передала через депутатку Наталію Веселову. Вони вимагають прибрати коефіцієнт віку у формулі розрахунку акцизу. Таким чином нове розмитнення складе (ПДВ+Мито+Військовий збір+Акциз)  близько 40% від вартості автомобіля. Організація вважає, що таким чином бюджет України миттєво отримає декілька мільярдів доларів надходжень до бюджету за рахунок розмитнення вже ввезених до країни автівок, а також декілька мільярдів доларів, від ввезення вживаних автомобілів громадянами, що чекають на доступне розмитнення.

Скільки коштує розмитнення у 2018 році?

Візьмемо за приклад Opel Vectra 2002 року випуску з бензиновим двигуном, об`єм якого 1800 см³. В сусідній Польщі такий автомобіль коштує приблизно 2,5 тисячі євро. За пільговою ставкою таку автівку можна розмитнити за 1300 євро. Звичайна ставка розмитнення складає майже 6 тисяч євро.

Що таке пільгова ставка?

Право громадянина на придбання автомобіля для власного користування. Реалізувати це право можна один раз на рік. Отже, оскільки закон набув чинності 1 серпня 2016 року і діятиме до 31 грудня 2018 року, ще є можливість купити автомобіль за ці три роки.

Хто виграє, якщо законопроект приймуть?

Якщо все ж таки законопроект набере сили, то українці зможуть купувати авто дешевше, але це не вирішить проблеми всіх власників "євроблях". Вартість автомобілів знизиться. Виходячи з розрахунків, згаданий вище Opel Vectra 2002 року на ринку України стане дешевшим приблизно удвічі.

Варто підкреслити, власники вимагають прибрати коефіціент року випуску автівки. Ураховуючи це, може створитися підґрунтя для погіршення стану екології, оскільки "Євробляхери" зазвичай їздять на старих дизельних і бензинових автівках, шкідливі викиди який значно вищі від сучасних машин. І це тоді, коли країни Європи вже незабаром заборонять бензинові і дизельні двигуни.

Як влада планує вирішувати питання з "євробляхами"?

Голова Комітету з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна запропонувала встановити терміни пільгового розмитнення автомобілів, ввезених в Україну. А саме в перші 30 днів після запровадження змін надавати водіям знижку 50% на розмитнення "євроблях", а в наступні 30 днів - 25%.

Чи вирішить це проблему?

Водії автівок на єврономерах зазвичай не є фактичними власниками. Вони вписані в довіреність, а реально володіє автівкою підставна особа - поляк, литовець або фірма. Така послуга коштує від 800 до 4000 гривень.

Директор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів Олег Назаренко вважає: "Проблема не в податках, а у тому, що зараз у людей чуже майно, яке вони хочуть розмитнити і легалізувати на них. Частина цих автомобілів, я думаю, без проблем можна розмитнити, але інші ж - ні. Люди не хочуть вникати в те , що не можна розмитнити чуже. Їм вселяють, що головна проблема - це дороге розмитнення, але справжня проблема - в переоформленні власності. Розмитнити можна тільки свою власність".

Щодо переоформлення власності, Назаренко зазначає: "Люди повинні йти не до ВРУ, а до “євробляхобізнесменів”, які дали їм автомобіль і ключі і сказали, що він їхній. За документами він належить не їм, а іншій людині або фірмі. До того ж, треба розуміти, що ці фірми - вони метелики. Вони були створені українськими "євробляхобізнесменами" для того, щоб оформити в них автомобіль. Якщо до них звернуться українці з проханням переоформити автомобіль, вони повинні будуть заплатити податок за 10 тисяч українців. Вони не будуть цього робити, а швидко закриють фірму".

Що думають українці про "євробляхи"?

Згідно з соцопитуванням, 69% українців голосують за суттєве зниження мита. 26% вважають, що треба штрафувати власників і не поступатись. 3% респондентів вибрали варіант "мені байдуже", а 2% вибрали свою версію.

Чому розмитнення таке дороге?

 Питання дорожнечі – одне з найактуальніших. Але було б правильніше сказати, що процес розмитнення складний, непрозорий і неоднозначний в цілому.  З чого воно складається?

 

- Ввізне мито. Згідно з Законом “Митний тариф України”, ввізне мито становить 10% від суми митної вартості ТЗ. Виняток – автобуси з дизельними моторами об’ємом двигуна понад 5000 см3, що використовуються для перевезення понад 10 осіб (20%), електромобілі (0%) і нові легкові авто з об’ємом двигуна понад 3000 см3 (5%)

- Акцизний збір. Для різних типів ТЗ нараховується по-своєму, і залежить від типу транспортного засобу, об’єму двигуна, його типу (дизельний або бензиновий), віку автомобіля.

- Митні платежі. В залежності від вартості автомобіля.

- ПДВ. Становить 20% від суми митної вартості, акцизного збору та ввізного мита.

А як виглядає розмитнення в країнах ЄС?

У всій Європі частково або повністю застосовано принцип врахування трьох обов’язкових платежів при розмитнені авто: акцизний податок, ввізне мито (10%), а також податок на додану вартість (20% від суми вартості авто, акцизу та ввізного мита). Але за принципами ЄС існує вільне переміщення автомобілів між країнами ЄС.

 Наприклад, у Польщі акцизний податок стягується з усіх ввезених авто. А ось ПДВ в розмірі 23% сплачується тільки з нових, комерційних і ввезених з-поза меж ЄС машин. Його не сплачують, якщо ввозять машину з будь-якої країни Європи для особистого користування.

 

Як часто автівки на єврономерах потрапляють у ДТП?

У першому кварталі 2018 року 8,5% ДТП відбулось за участі власників "євроблях”. За неофіційними даними, в Україні налічується близько 3 мільйонів машин на європейській реєстрації.

Якщо новий законопроект не вирішить проблеми з існуючими "євробляхами", то що вирішить?  

Власники автівок на єврономерах, які вписані в довіреність, а фактично власниками не є, зіткнуться з проблемою переофрмлення. Один з варіантів - оформлення договору купівлі-продажу вже ввезених автомобілів, що має регламентуватися окремим законом і поширюватися виключно на ті автомобілі, які були ввезені до дати прийняття цього закону. Але це за умови, якщо фактичні власники (бізнесмени-євробляхери) захочуть співпрацювати.

Отже, зміни чинного законодавства навряд чи зможуть принести користь Україні - від бюджету до стану екології. Це лише дасть можливість людям отримувати автівки з Європи за дешевшою ціною.

По темі
Всі головні новини з доставкою в Ваш месенджер Телеграм
2
Матеріали по темі
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

Українська церква отримала Томос про автокефалію, про яку мріяла всі роки незалежності. Однак як тільки це сталося, перед фінальним завершенням усіх процедур, на заваді стали внутрішні протиріччя духовних лідерів.  

27 травня 2019
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

Новий президент, розуміючи довіру більшості населення, розпочав маховик змін, у який втягнув законодавчий орган влади. В парламентсько-президентській республіці, президент, спираючись на народну підтримку вирішив підкорити собі орган, який за Конституцією впливовіший за нього.  

21 травня 2019
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

Як це було: багатопланова навмисна акція сталінського тоталітарного режиму щодо депортація сотень тисяч кримських татар з їхньої історичної батьківщини – Кримського півострова.

18 травня 2019
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

Народний фронт поклав край усім розмовам щодо ймовірності розпуску Ради і показав Зеленському, що у депутатів є інструменти, щоб завадити новообраному президенту проводити свою політику.  

17 травня 2019
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

Українська церква отримала Томос про автокефалію, про яку мріяла всі роки незалежності. Однак як тільки це сталося, перед фінальним завершенням усіх процедур, на заваді стали внутрішні протиріччя духовних лідерів.  

27 травня 2019
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

Новий президент, розуміючи довіру більшості населення, розпочав маховик змін, у який втягнув законодавчий орган влади. В парламентсько-президентській республіці, президент, спираючись на народну підтримку вирішив підкорити собі орган, який за Конституцією впливовіший за нього.  

21 травня 2019
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

Як це було: багатопланова навмисна акція сталінського тоталітарного режиму щодо депортація сотень тисяч кримських татар з їхньої історичної батьківщини – Кримського півострова.

18 травня 2019
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

Народний фронт поклав край усім розмовам щодо ймовірності розпуску Ради і показав Зеленському, що у депутатів є інструменти, щоб завадити новообраному президенту проводити свою політику.  

17 травня 2019
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

Володимир Зеленський почав говорити з парламентом мовою ультиматумів -  парламент відповів тим же, призначивши іншу дату інавгурації, ніж того просив Зеленський. Через чотири дні він стане повноправним президентом, що про це думають під куполом Верховної Ради, і як зміниться формат їх стосунків запитували у народних депутатів.  

16 травня 2019
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

Реформа ДФС традиційно вперлась у бюрократичну тяганину, проте, схоже, має цілком штучне походження і створена тими, хто роками є бенефіціарами існуючої тіньової системи в межах фіскальної служби.  

14 травня 2019
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

Повернувшись з фронту, вони відкривають заклади харчування, створюють унікальні сувеніри, виготовляють екологічно чисті іграшки тощо. Для них це реабілітація на мирній території.

10 травня 2019
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

Зеленський жодного дня не був у політиці і досі майже всі його заяви лунають лише від його команди. І досі невідомо, чи не виникне протиріччя та конфронтація між самим Зеленським та його командою і як це відзначиться на громадянах.  

8 травня 2019
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

Олігах Ігор Коломойський, якого небезпідставно пов'язують з новообраним президентом Володимиром Зеленським дав велике інтерв'ю. Ми зібрали для вас ключові меседжі та реакції лідерів думок.  

3 травня 2019
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

Знаєте, що таке пам'ятка архітектури? А от і ні. Люди з інвалідністю так називають українські "пандуси", які не відповідають своєму прямому призначенню.

2 травня 2019
Вибір редакції
последние новости в Украине останні новини в Україні Аналітика

З початку незалежності України Верховна Рада встигла попрацювати вісім каденцій. 11 липня під куполом парламенту було проведено останнє засідання восьмого скликання. Останній склад парламенту суттєво відрізнявся від усіх попередніх і на нього були найбільші сподівання.  

12 липня 2019
последние новости в Украине останні новини в Україні Аналітика

Новостворені партії закликали нових людей приєднуватись та змінювати країну, проте часто вони наводнюються не настільки вже і новими, а якщо і новими, то не зовсім чесними особами. 

11 липня 2019

Журналісти інформагентства АСПІ вирішили запитати безпосередньо у військових, що для них важливіше — демонстрація сил чи невелика надбавка. 

10 липня 2019
последние новости в Украине останні новини в Україні Аналітика

Ми розглянули всіх кандидатів в нардепи від "Слуги народу" та знайшли тих, хто тим чи іншим чином був пов'язаний зі "старою політикою". Спойлер: там є ексрегіонали. 

3 липня 2019