Дешеве розмитнення автівок: чи вирішить це проблему "євроблях"?

Автор:
294
последние новости в Украине останні новини в Україні

Проблема автівок на єврономерах вже не перший місяць лунає в українському інформаційному просторі - вони хочуть здешевлення розмитнення авто. Чи дійсно вимоги власників машин на європейських номерах будуть корисними, чи стануть підґрунтям того, що в Україні стане ще більше старих бляшанок, які псують екологію?

У вівторок, 7 листопада під будівлею Верховної Ради України відбулась чергова акція власників автомобілів на європейських номерах. Серед них представники ГО "Авто-Євро-Сила". Вони вимагають внесення змін до законодавства, які б спростили розмитнення вживаних європейських автівок.

Чого вимагає ГО "Авто-Євро-Сила"?

Ухвалити правки до законопроектів №8487 і 8488, які організація передала через депутатку Наталію Веселову. Вони вимагають прибрати коефіцієнт віку у формулі розрахунку акцизу. Таким чином нове розмитнення складе (ПДВ+Мито+Військовий збір+Акциз)  близько 40% від вартості автомобіля. Організація вважає, що таким чином бюджет України миттєво отримає декілька мільярдів доларів надходжень до бюджету за рахунок розмитнення вже ввезених до країни автівок, а також декілька мільярдів доларів, від ввезення вживаних автомобілів громадянами, що чекають на доступне розмитнення.

Скільки коштує розмитнення у 2018 році?

Візьмемо за приклад Opel Vectra 2002 року випуску з бензиновим двигуном, об`єм якого 1800 см³. В сусідній Польщі такий автомобіль коштує приблизно 2,5 тисячі євро. За пільговою ставкою таку автівку можна розмитнити за 1300 євро. Звичайна ставка розмитнення складає майже 6 тисяч євро.

Що таке пільгова ставка?

Право громадянина на придбання автомобіля для власного користування. Реалізувати це право можна один раз на рік. Отже, оскільки закон набув чинності 1 серпня 2016 року і діятиме до 31 грудня 2018 року, ще є можливість купити автомобіль за ці три роки.

Хто виграє, якщо законопроект приймуть?

Якщо все ж таки законопроект набере сили, то українці зможуть купувати авто дешевше, але це не вирішить проблеми всіх власників "євроблях". Вартість автомобілів знизиться. Виходячи з розрахунків, згаданий вище Opel Vectra 2002 року на ринку України стане дешевшим приблизно удвічі.

Варто підкреслити, власники вимагають прибрати коефіціент року випуску автівки. Ураховуючи це, може створитися підґрунтя для погіршення стану екології, оскільки "Євробляхери" зазвичай їздять на старих дизельних і бензинових автівках, шкідливі викиди який значно вищі від сучасних машин. І це тоді, коли країни Європи вже незабаром заборонять бензинові і дизельні двигуни.

Як влада планує вирішувати питання з "євробляхами"?

Голова Комітету з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна запропонувала встановити терміни пільгового розмитнення автомобілів, ввезених в Україну. А саме в перші 30 днів після запровадження змін надавати водіям знижку 50% на розмитнення "євроблях", а в наступні 30 днів - 25%.

Чи вирішить це проблему?

Водії автівок на єврономерах зазвичай не є фактичними власниками. Вони вписані в довіреність, а реально володіє автівкою підставна особа - поляк, литовець або фірма. Така послуга коштує від 800 до 4000 гривень.

Директор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів Олег Назаренко вважає: "Проблема не в податках, а у тому, що зараз у людей чуже майно, яке вони хочуть розмитнити і легалізувати на них. Частина цих автомобілів, я думаю, без проблем можна розмитнити, але інші ж - ні. Люди не хочуть вникати в те , що не можна розмитнити чуже. Їм вселяють, що головна проблема - це дороге розмитнення, але справжня проблема - в переоформленні власності. Розмитнити можна тільки свою власність".

Щодо переоформлення власності, Назаренко зазначає: "Люди повинні йти не до ВРУ, а до “євробляхобізнесменів”, які дали їм автомобіль і ключі і сказали, що він їхній. За документами він належить не їм, а іншій людині або фірмі. До того ж, треба розуміти, що ці фірми - вони метелики. Вони були створені українськими "євробляхобізнесменами" для того, щоб оформити в них автомобіль. Якщо до них звернуться українці з проханням переоформити автомобіль, вони повинні будуть заплатити податок за 10 тисяч українців. Вони не будуть цього робити, а швидко закриють фірму".

Що думають українці про "євробляхи"?

Згідно з соцопитуванням, 69% українців голосують за суттєве зниження мита. 26% вважають, що треба штрафувати власників і не поступатись. 3% респондентів вибрали варіант "мені байдуже", а 2% вибрали свою версію.

Чому розмитнення таке дороге?

 Питання дорожнечі – одне з найактуальніших. Але було б правильніше сказати, що процес розмитнення складний, непрозорий і неоднозначний в цілому.  З чого воно складається?

 

- Ввізне мито. Згідно з Законом “Митний тариф України”, ввізне мито становить 10% від суми митної вартості ТЗ. Виняток – автобуси з дизельними моторами об’ємом двигуна понад 5000 см3, що використовуються для перевезення понад 10 осіб (20%), електромобілі (0%) і нові легкові авто з об’ємом двигуна понад 3000 см3 (5%)

- Акцизний збір. Для різних типів ТЗ нараховується по-своєму, і залежить від типу транспортного засобу, об’єму двигуна, його типу (дизельний або бензиновий), віку автомобіля.

- Митні платежі. В залежності від вартості автомобіля.

- ПДВ. Становить 20% від суми митної вартості, акцизного збору та ввізного мита.

А як виглядає розмитнення в країнах ЄС?

У всій Європі частково або повністю застосовано принцип врахування трьох обов’язкових платежів при розмитнені авто: акцизний податок, ввізне мито (10%), а також податок на додану вартість (20% від суми вартості авто, акцизу та ввізного мита). Але за принципами ЄС існує вільне переміщення автомобілів між країнами ЄС.

 Наприклад, у Польщі акцизний податок стягується з усіх ввезених авто. А ось ПДВ в розмірі 23% сплачується тільки з нових, комерційних і ввезених з-поза меж ЄС машин. Його не сплачують, якщо ввозять машину з будь-якої країни Європи для особистого користування.

 

Як часто автівки на єврономерах потрапляють у ДТП?

У першому кварталі 2018 року 8,5% ДТП відбулось за участі власників "євроблях”. За неофіційними даними, в Україні налічується близько 3 мільйонів машин на європейській реєстрації.

Якщо новий законопроект не вирішить проблеми з існуючими "євробляхами", то що вирішить?  

Власники автівок на єврономерах, які вписані в довіреність, а фактично власниками не є, зіткнуться з проблемою переофрмлення. Один з варіантів - оформлення договору купівлі-продажу вже ввезених автомобілів, що має регламентуватися окремим законом і поширюватися виключно на ті автомобілі, які були ввезені до дати прийняття цього закону. Але це за умови, якщо фактичні власники (бізнесмени-євробляхери) захочуть співпрацювати.

Отже, зміни чинного законодавства навряд чи зможуть принести користь Україні - від бюджету до стану екології. Це лише дасть можливість людям отримувати автівки з Європи за дешевшою ціною.

Всі головні новини з доставкою в Ваш месенджер Телеграм
2
Матеріали по темі
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

Як пережити карантин на самоті або з родиною й не з’їхати з глузду? Найкращі поради, перевірені досвідом тривалого перебування в обмеженому просторі під великим стресом, дали астронавти МКС.

30 березня 2020
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

Цинк відіграє велику роль для здоров’я нашого організму. Його вживання покращує пам’ять і стан шкіри, сприяє всмоктуванню вітамінів, запобігає деменції.

30 березня 2020
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

Домашня кішка Леле народила чотирьох кошенят і прожила на самоті понад 50 днів, поки її власники лікувалися у шпиталі Уханя від коронавірусу.

27 березня 2020
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

Люди не сидять склавши руки, а випробовують нові ліки та методи лікування, а країни надають допомогу одна одній.

27 березня 2020
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

Як пережити карантин на самоті або з родиною й не з’їхати з глузду? Найкращі поради, перевірені досвідом тривалого перебування в обмеженому просторі під великим стресом, дали астронавти МКС.

30 березня 2020
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

Цинк відіграє велику роль для здоров’я нашого організму. Його вживання покращує пам’ять і стан шкіри, сприяє всмоктуванню вітамінів, запобігає деменції.

30 березня 2020
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

Домашня кішка Леле народила чотирьох кошенят і прожила на самоті понад 50 днів, поки її власники лікувалися у шпиталі Уханя від коронавірусу.

27 березня 2020
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

Люди не сидять склавши руки, а випробовують нові ліки та методи лікування, а країни надають допомогу одна одній.

27 березня 2020
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

ДПА скасовують, ЗНО проведуть пізніше, а діти влітку не вчитимуться.

26 березня 2020
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

Через пандемію коронавірусу в країнах світу впроваджують все жорсткіші обмежувальні заходи. ASPI дізнався, як додержують карантину в Україні та за кордоном.

26 березня 2020
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

Карантин через коронавірус продовжили до 24 квітня, тож усі масові заходи або відкладаються, або скасовуються. Цьогоріч Великдень припадає на 12 квітня для католиків і греко-католиків, та на 19 – для православних вірян. ASPI вирішив дізнатися, як обмежувальні заходи вплинуть на святкування.

26 березня 2020
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

Під час пандемії ми акцентуємо увагу на дезінфекції рук і речей навколо нас. Дбаючи про чистоту та гігієну, не можна забувати про одяг, зокрема верхній. На ньому можуть бути мікроби.

24 березня 2020
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

У час, коли весь світ, у тому числі й Україна, фактично "зупинилися" на карантин через пандемію коронавірусу, все частіше чути голоси експертів, які висловлюють сумнів: а чи справді коронавірус небезпечніший за інші, уже знайомі людству віруси? І чи не ховається за впровадженням урядами держав надзвичайних станів і карантинів щось більше, аніж турбота про здоров'я виборців?

24 березня 2020
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

Шавлія, м'ята і звіробій - трави, про які вже сказано багато. Сьогодні, під час пандемії коронавірусу, дезінфікуючі властивості стають їхньою ключовою особливістю. Експерти радять щодня використовувати чаї та настоянки для профілактики захворювань.

24 березня 2020
Вибір редакції
последние новости в Украине останні новини в Україні Аналітика

ASPI розібрався, чому закон про обіг земель сільськогосподарського призначення ухвалили саме зараз і що зміниться для українців із моменту набуття законом чинності.

31 березня 2020
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

Цинк відіграє велику роль для здоров’я нашого організму. Його вживання покращує пам’ять і стан шкіри, сприяє всмоктуванню вітамінів, запобігає деменції.

30 березня 2020
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

Люди не сидять склавши руки, а випробовують нові ліки та методи лікування, а країни надають допомогу одна одній.

27 березня 2020
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

Через пандемію коронавірусу в країнах світу впроваджують все жорсткіші обмежувальні заходи. ASPI дізнався, як додержують карантину в Україні та за кордоном.

26 березня 2020