Як Київ божеволіє після подорожчання проїзду в громадському транспорті

последние новости в Украине останні новини в Україні

Метрополітен

День перед подорожчанням – 13 липня, ознаменувався кілометровими чергами на всіх станціях Київського метрополітену. Саме в останній день кияни вирішили поповнити безконтактні картки та придбати проїзні за старою ціною.

Як повідомили на Facebook-сторінці Київського метрополітену, 13 липня кияни поповнили свої картки метро на 5,9 млн поїздок, з них 4,5 млн за тарифом 4,5 гривні.

Найхитріші жителі міста вирішили подбати не лише про себе, а й про тих, в кого не виникло бажання вистояти годину в черзі заради поїздок за 4,50-5 гривень. Так, на ресурсі OLX вже наступного дня почали з'являтись оголошення про продаж безконтактних карток. Наприклад, в одному з оголошень жителям столиці пропонували придбати картки на 100 та 50 поїздок за ціною 500 та 250 гривень відповідно.

Наземний транспорт

Якщо з метрополітеном все більш менш зрозуміло, то з наземним транспортом ситуація дещо складніша. Як відомо, в комунальному транспорті – тролейбусах, автобусах, трамваях - вартість проїзду зросла вдвічі – з 4 до 8 гривень. Можна припустити, що десь в два рази і зросте кількість зайців та користувачів маршруток. В останніх тепер ціна мала б бути нижчою – в середньому від 5 до 7 гривень.

Але приватні перевізники, мабуть, не захотіли лишатись не при ділі й також підняли вартість поїзду. При чому не завжди попереджуючи про це пасажирів заздалегідь. Наприклад, на маршруті №504, який обслуговує перевізник "Ярославь-Авто", проїзд буквально за ніч подорожчав на дві гривні. Якщо ввечері 24 липня він коштував 6 гривень, то вже зранку наступного дня кияни діставались своїх пунктів призначення за 8 гривень. І жодних оголошень про це як не було, так і не з'явилось.

Також в соцмережах жителі столиці скаржаться на зростання вартості проїзду на маршруті №472 до 8 гривень. В оголошенні, яке хоча б є в маршрутному таксі, говориться, що подорожання відбулось в зв'язку з важкою економічною ситуацією, постійним зростанням цін на пальне, запчастини, нестачею достатньої кількості кваліфікованих водіїв та необхідністю постійного оновлення рухомого складу.

При цьому зазначимо, що за останні два місяці, за даними Мінфіну, в період з 29 травня до 25 липня середня ціна бензину А-95 знизилась на 34 копійки - з 29,52 гривень до 29,18 гривень. Але середня ціна автомобільного газу за той же період зросла - з 13,24 гривень до 14,8 гривень.

Схожа ситуація і з маршрутками №580, проїзд в яких коштував 6 гривень ще кілька днів після подорожчання. Але раптово в них з'яливились оголошення про подорожчання проїзду "заднім числом", тобто з 14 липня без роз'яснення причин. Пасажироперевезеннями за цим маршрутом займається компанія "Універсал-транс".

Тож киянам лишається тільки платити 7- 8 гривень (поки що) за проїзд в маршрутних таксі та сподіватись, що вони колись дійсно будуть замінені зручними автобусами або хоча б перестануть розвалюватись на ходу, а також – що вони будуть в достатній кількості і давка в годину-пік трохи послабиться.

З цього приводу в Facebook висловилась жителька столиці. За її словами, вона мала бесіду з водієм однієї з маршруток, який повідомив, що перевізник не збирався піднімати ціну не проїзд. Але "зверху" йому повідомили, що якщо ціна проїзду не зросте, йому не буде продовжена ліцензія. Втім, де і хто саме це "зверху" не повідомляється.

Варто нагадати, що востаннє столичні перевізники піднімали ціни на свої послуги в січні цього року. Саме тоді вартість проїзду з 4-5 гривень зросла до уже звичних 6-7 гривень. Взимку перевізники це обґрунтовували підвищенням цін на пальне.

Зв'язатись з жодним із вищезгаданих перевізників нам не вдалось.

Зате в Департаменті транспортної інфраструктури КМДА нам повідомили, що перевізник таки має попереджувати пасажирів про зростання вартості проїзду за термін від двох тижнів до п'яти днів. Крім того, в Департаменті зазначили, що міська влада не має права втручатись в приватний бізнес і перевізники можуть піднімати ціну проїзду на свій розсуд.

Реакція киян

Користувачі соцмереж, не забарились з реакцією. Наприклад, на Facebook створена сторінка заходу "Молитва за зниження цін на громадський транспорт в Києві", який має відбутись 5 серпня в Києво-Печерській Лаврі. Сторінка одразу викликала величезний резонанс  серед користувачів соцмережі. Однак, чи це серйозно, чи це просто жарт - достеменно невідомо.

"Дістало, що ціни на проїзд зростають, а грошей ти більше не заробляєш? Потрібно їздити на метро і тролейбусі, а тепер це задоволення тільки для багатих? Приходь і молися з нами за зниження цін на проїзд в громадському транспорті", - йдеться в анонсі заходу.

Крім того, ми вирішили запитати у самих жителів столиці, що вони думають з цього приводу.

Євген: Якщо подивитись на стан маршруток, то зростання цін на проїзд взагалі не обґрунтоване. Тобто напівубиті маршрутки їздять, жодного комфорту. Повна маршрутка на одному колесі все одно зупиниться, щоб набрати ще пасажирів. 8 гривень – ціна взагалі необґрунтована, це занадто дорого. А вартість проїзду в метрополітені взагалі не зрозуміло з якої причини підняли. То змінюють жетони, тепер ціну підняли – все це необґрунтовано. Жодних прямих причин для цього я не бачу.

Альона: Я вважаю, що здорожчання все ж мало відбутись, але не до такої великої суми одразу. Потрібно було робити це поступово.

Артем: Подорожчання проїзду на три гривні – це несуттєво. Можливо, для середньостатистичної України це критично, але в нас  -найдешевше метро в Європі. В Празі метро коштує 27 гривень, в Німеччині - ще дорожче. Так що не так уже це і критично.

Юлія: В нашій державі можна багато що вважати не досить обґрунтованим, особливо - здорожчання проїзду. Спочатку це пояснювалось тим, що у нас найдешевший транспорт у Європі. Потім щось розповідали про купівлю нових вагонів. Тепер же все стало на свої місця - борги таким чином віддаються. Ось вам і обґрунтування !

Олександр: У Києві середня зарплата - 8 тисяч гривень. За умови, що я їжджу щодня мінімум два рази на метро, ​​а то і більше, на місяць виходить близько 600 гривень. Це мені пощастило, що я біля метро живу. А як з Троєщини або з Борщагівки на роботу діставатися? Ви не забувайте, що вони ще тарифи ЖКГ підвищують зараз. Це буде понад півтори тисячі за квартиру. У мене до цих людей, котрі мислять іншими категоріями питання:  після того як я доїду до роботи і оплачу ваші нові тарифи, за що мені годувати дочку і лікувати літню матір?

Сергій: Я вважаю, що всіх політиків і депутатів, які вводили це подорожчання, треба зобов'язати, щоб вони оприлюднили потім всі кошториси, всі напрямки, куди вони використали ці гроші, що заробили на підвищенні цін. В 2011-му році метро коштувало 2 гривні, а в 2014-му відбулось підвищення до чотирьох – за цей час ніяк не змінилося метро: внутрішній інтер'єр ніяк не змінився метрополітену і вагонів. І я подивлюсь, що зміниться зараз. А про маршрутки я взагалі мовчу, вони вже давно старенькі, як і трамваї/тролейбуси. Тролейбуси, які зараз 8 гривень коштують – це ті тролейбуси, які ще ледь не дорадянського періоду. Вони ж розвалюються. Їхати в них – це щось страшне.

Варто зазначити, що захистити честь і гаманці киян, а заодно і заробити на цьому собі політичні бали намагалась ВО "Свобода" в Київраді. Так, депутат "Київради" від фракції "Свобода" Юрій Сиротюк подав на розгляд столичних депутатів на засіданні міськради 12 липня проект рішення про заборону на підвищення вартості проїзду в громадському транспорті  до впровадження автоматизованого обліку оплати проїзду, а також до проведення аудиту Киівського метрополітену та "Київпастрансу". Однак, в той день до голосування справа так і не дійшла.

Не обійшлося в сесійній залі і без рукоприкладства. Відповідні фото на своїй сторінці Facebook виклав депутат Київраді від фракції "Солідарність" Олег Маляревич.

Проект рішення від "Свободи" був повторно винесений на голосування 19 липня, але набрав лише 24 голоси в сесійній залі замість 61 необхідного.

Всі головні новини з доставкою в Ваш месенджер Телеграм
2
Матеріали по темі

23 вересня у Києві відбулася публічна дискусія "Кому заважають незалежні антикорупційні органи?" Участь у заході взяв колишній генеральний прокурор України Руслан Рябошапка, який зазначив, що боротьба із антикорупційними інституціями в України ведеться за участі вищого керівництва країни.

24 вересня 2020
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

18 вересня у Верховній Раді України був зареєстрований проєкт закону "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо врегулювання деяких аспектів оподаткування самогоноваріння". До чого тут молоко, які пільги пропонують народні обранці, та як це вплине на малий та середній бізнес, розбирався журналіст ASPI news.

23 вересня 2020
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

22 вересня у Києві відбулась пресконференція щодо посилення ролі Верховної Ради України у досягненні Цілей сталого розвитку. Дискусія проводилась у рамках реалізації проєкту ЄС-ПРООН з парламентських реформ.

22 вересня 2020

Нардеп-бунтар Гео Лерос позиціонує себе як активний викривач корупції у владі – ще перебуваючи у складі фракції "Слуга народу", він оприлюднив всім відомі "плівки Єрмака", а згодом за нищівну критику Зеленського з парламентської трибуни поплатився місцем у фракції монобільшості. Нині Лерос продовжує критикувати президента України.

18 вересня 2020

23 вересня у Києві відбулася публічна дискусія "Кому заважають незалежні антикорупційні органи?" Участь у заході взяв колишній генеральний прокурор України Руслан Рябошапка, який зазначив, що боротьба із антикорупційними інституціями в України ведеться за участі вищого керівництва країни.

24 вересня 2020
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

18 вересня у Верховній Раді України був зареєстрований проєкт закону "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо врегулювання деяких аспектів оподаткування самогоноваріння". До чого тут молоко, які пільги пропонують народні обранці, та як це вплине на малий та середній бізнес, розбирався журналіст ASPI news.

23 вересня 2020
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

22 вересня у Києві відбулась пресконференція щодо посилення ролі Верховної Ради України у досягненні Цілей сталого розвитку. Дискусія проводилась у рамках реалізації проєкту ЄС-ПРООН з парламентських реформ.

22 вересня 2020

Нардеп-бунтар Гео Лерос позиціонує себе як активний викривач корупції у владі – ще перебуваючи у складі фракції "Слуга народу", він оприлюднив всім відомі "плівки Єрмака", а згодом за нищівну критику Зеленського з парламентської трибуни поплатився місцем у фракції монобільшості. Нині Лерос продовжує критикувати президента України.

18 вересня 2020

17 вересня депутати Верховної Ради України ухвалили у першому читанні законопроєкт про покарання за воєнні злочини. За законопроєкт проголосував 271 народний обранець.

17 вересня 2020

Чому Борислав став другою столицею Австро-Угорщини, коли західноукраїнський газ забезпечував всю європейську частину СРСР, та як російська газова труба зрощувала українських олігархів, в інтерв’ю ASPI news розповів голова правління Асоціації "Нафта і Газ України" Андрій Закревський.

14 вересня 2020

Протягом останніх місяців стало відомо про кілька резонансних підпалів транспортних засобів осіб, які причетні до критики чинної влади. ASPI news зібрало інформацію про найбільш гучні випадки. 

11 вересня 2020

Київ може причарувати не лише своєю старовинною архітектурою та історично неповторними вулицями. Столиця може здивувати і своєю підземною красою. Репортер агентства ASPI news спустився в "Аскольдову" дренажно-штольневу систему, щоб зробити унікальні фото.

11 вересня 2020

Виключений із фракції "Слуги народу" депутат Гео Лерос, який після підпалу його автівки заявив про політичні переслідування, 8 вересня прибув до ДБР у справі про ухиляння від сплати податків. Нардеп поспілкувався з журналістами та розповів свою позицію щодо тих подій, які відбуваються у його житті. 

8 вересня 2020

7 вересня виповнився рік з моменту повернення в Україну одинадцятьох політичних бранців Кремля та двадцяти чотирьох військових моряків. В Українському кризовому медіацентрі відбувся пресбрифінг за участі колишніх політв'язнів, які висловили свою позицію щодо того, якими мають бути кроки держави щодо визволення тих патріотів, які досі знаходяться у російських в'язницях.

7 вересня 2020
Вибір редакції
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

18 вересня у Верховній Раді України був зареєстрований проєкт закону "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо врегулювання деяких аспектів оподаткування самогоноваріння". До чого тут молоко, які пільги пропонують народні обранці, та як це вплине на малий та середній бізнес, розбирався журналіст ASPI news.

23 вересня 2020

Київ може причарувати не лише своєю старовинною архітектурою та історично неповторними вулицями. Столиця може здивувати і своєю підземною красою. Репортер агентства ASPI news спустився в "Аскольдову" дренажно-штольневу систему, щоб зробити унікальні фото.

11 вересня 2020
последние новости в Украине останні новини в Україні Стаття

Навчальні заклади по всьому світу або закрилися, або ще планують закритись через небезпеку коронавірусної хвороби. Не лише для безпеки школярів, студентів та викладачів, а і для збереження навчання освітяни переходять на дистанційний режим викладання. Компанія Google вирішила піти ще далі і анонсувала онлайн-університети прискореного навчання з подальшим працевлаштуванням.

7 вересня 2020

Більшість військових мають посттравматичні розлади, які важко лікувати. Головний лікар київського госпіталю для реабілітації ветеранів розповіла, які особливості психологічних розладів є у ветеранів АТО, що робити при рецидивах, як проходить курс лікування, а також про труднощі, з якими стикаються державні та приватні медустанови.

2 вересня 2020