Як Київ божеволіє після подорожчання проїзду в громадському транспорті

26 июля 2018
273
последние новости в Украине останні новини в Україні

Метрополітен

День перед подорожчанням – 13 липня, ознаменувався кілометровими чергами на всіх станціях Київського метрополітену. Саме в останній день кияни вирішили поповнити безконтактні картки та придбати проїзні за старою ціною.

Як повідомили на Facebook-сторінці Київського метрополітену, 13 липня кияни поповнили свої картки метро на 5,9 млн поїздок, з них 4,5 млн за тарифом 4,5 гривні.

Найхитріші жителі міста вирішили подбати не лише про себе, а й про тих, в кого не виникло бажання вистояти годину в черзі заради поїздок за 4,50-5 гривень. Так, на ресурсі OLX вже наступного дня почали з'являтись оголошення про продаж безконтактних карток. Наприклад, в одному з оголошень жителям столиці пропонували придбати картки на 100 та 50 поїздок за ціною 500 та 250 гривень відповідно.

Наземний транспорт

Якщо з метрополітеном все більш менш зрозуміло, то з наземним транспортом ситуація дещо складніша. Як відомо, в комунальному транспорті – тролейбусах, автобусах, трамваях - вартість проїзду зросла вдвічі – з 4 до 8 гривень. Можна припустити, що десь в два рази і зросте кількість зайців та користувачів маршруток. В останніх тепер ціна мала б бути нижчою – в середньому від 5 до 7 гривень.

Але приватні перевізники, мабуть, не захотіли лишатись не при ділі й також підняли вартість поїзду. При чому не завжди попереджуючи про це пасажирів заздалегідь. Наприклад, на маршруті №504, який обслуговує перевізник "Ярославь-Авто", проїзд буквально за ніч подорожчав на дві гривні. Якщо ввечері 24 липня він коштував 6 гривень, то вже зранку наступного дня кияни діставались своїх пунктів призначення за 8 гривень. І жодних оголошень про це як не було, так і не з'явилось.

Також в соцмережах жителі столиці скаржаться на зростання вартості проїзду на маршруті №472 до 8 гривень. В оголошенні, яке хоча б є в маршрутному таксі, говориться, що подорожання відбулось в зв'язку з важкою економічною ситуацією, постійним зростанням цін на пальне, запчастини, нестачею достатньої кількості кваліфікованих водіїв та необхідністю постійного оновлення рухомого складу.

При цьому зазначимо, що за останні два місяці, за даними Мінфіну, в період з 29 травня до 25 липня середня ціна бензину А-95 знизилась на 34 копійки - з 29,52 гривень до 29,18 гривень. Але середня ціна автомобільного газу за той же період зросла - з 13,24 гривень до 14,8 гривень.

Схожа ситуація і з маршрутками №580, проїзд в яких коштував 6 гривень ще кілька днів після подорожчання. Але раптово в них з'яливились оголошення про подорожчання проїзду "заднім числом", тобто з 14 липня без роз'яснення причин. Пасажироперевезеннями за цим маршрутом займається компанія "Універсал-транс".

Тож киянам лишається тільки платити 7- 8 гривень (поки що) за проїзд в маршрутних таксі та сподіватись, що вони колись дійсно будуть замінені зручними автобусами або хоча б перестануть розвалюватись на ходу, а також – що вони будуть в достатній кількості і давка в годину-пік трохи послабиться.

З цього приводу в Facebook висловилась жителька столиці. За її словами, вона мала бесіду з водієм однієї з маршруток, який повідомив, що перевізник не збирався піднімати ціну не проїзд. Але "зверху" йому повідомили, що якщо ціна проїзду не зросте, йому не буде продовжена ліцензія. Втім, де і хто саме це "зверху" не повідомляється.

Варто нагадати, що востаннє столичні перевізники піднімали ціни на свої послуги в січні цього року. Саме тоді вартість проїзду з 4-5 гривень зросла до уже звичних 6-7 гривень. Взимку перевізники це обґрунтовували підвищенням цін на пальне.

Зв'язатись з жодним із вищезгаданих перевізників нам не вдалось.

Зате в Департаменті транспортної інфраструктури КМДА нам повідомили, що перевізник таки має попереджувати пасажирів про зростання вартості проїзду за термін від двох тижнів до п'яти днів. Крім того, в Департаменті зазначили, що міська влада не має права втручатись в приватний бізнес і перевізники можуть піднімати ціну проїзду на свій розсуд.

Реакція киян

Користувачі соцмереж, не забарились з реакцією. Наприклад, на Facebook створена сторінка заходу "Молитва за зниження цін на громадський транспорт в Києві", який має відбутись 5 серпня в Києво-Печерській Лаврі. Сторінка одразу викликала величезний резонанс  серед користувачів соцмережі. Однак, чи це серйозно, чи це просто жарт - достеменно невідомо.

"Дістало, що ціни на проїзд зростають, а грошей ти більше не заробляєш? Потрібно їздити на метро і тролейбусі, а тепер це задоволення тільки для багатих? Приходь і молися з нами за зниження цін на проїзд в громадському транспорті", - йдеться в анонсі заходу.

Крім того, ми вирішили запитати у самих жителів столиці, що вони думають з цього приводу.

Євген: Якщо подивитись на стан маршруток, то зростання цін на проїзд взагалі не обґрунтоване. Тобто напівубиті маршрутки їздять, жодного комфорту. Повна маршрутка на одному колесі все одно зупиниться, щоб набрати ще пасажирів. 8 гривень – ціна взагалі необґрунтована, це занадто дорого. А вартість проїзду в метрополітені взагалі не зрозуміло з якої причини підняли. То змінюють жетони, тепер ціну підняли – все це необґрунтовано. Жодних прямих причин для цього я не бачу.

Альона: Я вважаю, що здорожчання все ж мало відбутись, але не до такої великої суми одразу. Потрібно було робити це поступово.

Артем: Подорожчання проїзду на три гривні – це несуттєво. Можливо, для середньостатистичної України це критично, але в нас  -найдешевше метро в Європі. В Празі метро коштує 27 гривень, в Німеччині - ще дорожче. Так що не так уже це і критично.

Юлія: В нашій державі можна багато що вважати не досить обґрунтованим, особливо - здорожчання проїзду. Спочатку це пояснювалось тим, що у нас найдешевший транспорт у Європі. Потім щось розповідали про купівлю нових вагонів. Тепер же все стало на свої місця - борги таким чином віддаються. Ось вам і обґрунтування !

Олександр: У Києві середня зарплата - 8 тисяч гривень. За умови, що я їжджу щодня мінімум два рази на метро, ​​а то і більше, на місяць виходить близько 600 гривень. Це мені пощастило, що я біля метро живу. А як з Троєщини або з Борщагівки на роботу діставатися? Ви не забувайте, що вони ще тарифи ЖКГ підвищують зараз. Це буде понад півтори тисячі за квартиру. У мене до цих людей, котрі мислять іншими категоріями питання:  після того як я доїду до роботи і оплачу ваші нові тарифи, за що мені годувати дочку і лікувати літню матір?

Сергій: Я вважаю, що всіх політиків і депутатів, які вводили це подорожчання, треба зобов'язати, щоб вони оприлюднили потім всі кошториси, всі напрямки, куди вони використали ці гроші, що заробили на підвищенні цін. В 2011-му році метро коштувало 2 гривні, а в 2014-му відбулось підвищення до чотирьох – за цей час ніяк не змінилося метро: внутрішній інтер'єр ніяк не змінився метрополітену і вагонів. І я подивлюсь, що зміниться зараз. А про маршрутки я взагалі мовчу, вони вже давно старенькі, як і трамваї/тролейбуси. Тролейбуси, які зараз 8 гривень коштують – це ті тролейбуси, які ще ледь не дорадянського періоду. Вони ж розвалюються. Їхати в них – це щось страшне.

Варто зазначити, що захистити честь і гаманці киян, а заодно і заробити на цьому собі політичні бали намагалась ВО "Свобода" в Київраді. Так, депутат "Київради" від фракції "Свобода" Юрій Сиротюк подав на розгляд столичних депутатів на засіданні міськради 12 липня проект рішення про заборону на підвищення вартості проїзду в громадському транспорті  до впровадження автоматизованого обліку оплати проїзду, а також до проведення аудиту Киівського метрополітену та "Київпастрансу". Однак, в той день до голосування справа так і не дійшла.

Не обійшлося в сесійній залі і без рукоприкладства. Відповідні фото на своїй сторінці Facebook виклав депутат Київраді від фракції "Солідарність" Олег Маляревич.

Проект рішення від "Свободи" був повторно винесений на голосування 19 липня, але набрав лише 24 голоси в сесійній залі замість 61 необхідного.

Все главные новости с доставкой в Ваш мессенджер Телеграм
2
Материалы по теме

"За прошедшее время чернобыльская эпопея породила много разных мифов и легенд", - именно так ликвидатор Алексей Ананенко сегодня говорит о событиях 33-летней давности. В истории с катастрофой на АЭС не является исключением и сам господин Ананенко - в известном сериале от HBO "Чернобыль" решили сюжетно обыграть его "гибель".

5 июня 2019

Обычно в кулуарах Верховной Рады накануне важных голосований кипит жизнь: председатели фракций по очереди делают сенсационные заявления, журналисты и операторы, сбивая друг друга с ног, пытаются записать как можно больше эксклюзивных комментариев, а в самом здании витает дух неопределенности, ведь украинский парламент всегда был непрогнозируемым , особенно в кадровых вопросах.

31 мая 2019
последние новости в Украине останні новини в Україні Статья

Украинская церковь получила Томос об автокефалии, о которой мечтала все годы независимости. Однако как только это произошло, перед финальным завершением всех процедур, помешали внутренние противоречия духовных лидеров.

27 мая 2019
последние новости в Украине останні новини в Україні Интервью

Архитектурное состояние Киева - это трухлявые здания, запущенное культурное наследие и совершенно не интегрированные в окружающее пространство новостройки. Приоритеты застройщиков и городской власти в сторону обогащения за счет отсутствия архитектурной идеи приводят к непоправимым последствиям.

26 мая 2019

"За прошедшее время чернобыльская эпопея породила много разных мифов и легенд", - именно так ликвидатор Алексей Ананенко сегодня говорит о событиях 33-летней давности. В истории с катастрофой на АЭС не является исключением и сам господин Ананенко - в известном сериале от HBO "Чернобыль" решили сюжетно обыграть его "гибель".

5 июня 2019

Обычно в кулуарах Верховной Рады накануне важных голосований кипит жизнь: председатели фракций по очереди делают сенсационные заявления, журналисты и операторы, сбивая друг друга с ног, пытаются записать как можно больше эксклюзивных комментариев, а в самом здании витает дух неопределенности, ведь украинский парламент всегда был непрогнозируемым , особенно в кадровых вопросах.

31 мая 2019
последние новости в Украине останні новини в Україні Статья

Украинская церковь получила Томос об автокефалии, о которой мечтала все годы независимости. Однако как только это произошло, перед финальным завершением всех процедур, помешали внутренние противоречия духовных лидеров.

27 мая 2019
последние новости в Украине останні новини в Україні Интервью

Архитектурное состояние Киева - это трухлявые здания, запущенное культурное наследие и совершенно не интегрированные в окружающее пространство новостройки. Приоритеты застройщиков и городской власти в сторону обогащения за счет отсутствия архитектурной идеи приводят к непоправимым последствиям.

26 мая 2019
последние новости в Украине останні новини в Україні Статья

Политическая турбулентность в Украине набирает обороты и раскачивается со все большим масштабом. Новый президент, понимая доверие большинства населения, начал маховик изменений, в который втянул законодательный орган власти. В парламентско-президентской республике президент, опираясь на народную поддержку, решил подчинить себе орган, который по Конституции влиятельнее его.  

21 мая 2019
последние новости в Украине останні новини в Україні Аналитика

День за 20 мая должен был стать простой формальностью, но стал генератором грандиозных перемен в политической жизни страны с неизвестными последствиями.  

20 мая 2019
последние новости в Украине останні новини в Україні Аналитика

Адвокат Трампа нашел врагов Америки в Украине, Луценко обвинил Лещенко во вмешательстве в выборы США, САП возбудила против Лещенко уголовное производство из-за сообщения в СМИ, Украину используют в своих целях другие государства, Лещенко все отрицает. Коротко и по сути о конфликте между Лещенко и Луценко.

17 мая 2019
последние новости в Украине останні новини в Україні Статья

Народный фронт положил конец всем разговорам о вероятности роспуска Рады и показал Зеленскому, что у депутатов есть инструменты, чтобы помешать новому президенту проводить свою политику.  

17 мая 2019
последние новости в Украине останні новини в Україні Статья

Владимир Зеленский начал говорить с парламентом языком ультиматумов - парламент ответил тем же, назначив другую дату инаугурации, чем того просил Зеленский. Через четыре дня он станет полноправным президентом, что об этом думают под куполом Верховной Рады, и как изменится формат их отношений спрашивали у народных депутатов.  

16 мая 2019
последние новости в Украине останні новини в Україні Статья

Реформа ГФС традиционно уперлась в бюрократическую волокиту, однако, похоже, имеет вполне искусственное происхождение и создана теми, кто годами является бенефициаром существующей теневой системы в пределах фискальной службы.  

14 мая 2019
Выбор редакции

Обычно в кулуарах Верховной Рады накануне важных голосований кипит жизнь: председатели фракций по очереди делают сенсационные заявления, журналисты и операторы, сбивая друг друга с ног, пытаются записать как можно больше эксклюзивных комментариев, а в самом здании витает дух неопределенности, ведь украинский парламент всегда был непрогнозируемым , особенно в кадровых вопросах.

31 мая 2019
последние новости в Украине останні новини в Україні Статья

Украинская церковь получила Томос об автокефалии, о которой мечтала все годы независимости. Однако как только это произошло, перед финальным завершением всех процедур, помешали внутренние противоречия духовных лидеров.

27 мая 2019
последние новости в Украине останні новини в Україні Статья

Политическая турбулентность в Украине набирает обороты и раскачивается со все большим масштабом. Новый президент, понимая доверие большинства населения, начал маховик изменений, в который втянул законодательный орган власти. В парламентско-президентской республике президент, опираясь на народную поддержку, решил подчинить себе орган, который по Конституции влиятельнее его.  

21 мая 2019
последние новости в Украине останні новини в Україні Расследование

Изучив декларации украинских губернаторов, становится известно, что некоторые из них имеют не больше денег, чем обычные украинцы, а вот их жены - дело другое. Весь семейный бизнес держится именно на них, чтобы их мужчины смогли исправно выполнять свои государственные обязанности.

15 мая 2019