Чим обернеться для Росії 6-й пакет економічних санкцій

Рішення щодо прийняття чергового пакету санкції тривало кілька тижнів. Незважаючи на те, що перші 5 збірок обмежень приймалися дуже швидко, ЄС зіткнувся з різними протиріччями.
Адже крім нафтового ембарго, у 6-му пакеті було відключення від SWIFT російського «Сбербанку» та запровадження персональних обмежень проти родичів верхівки кремля. Очевидно, що залежність Європейського Союзу від вуглеводнів агресора стала досить великою, і цю залежність ЄС кардинально має намір змінити найближчим часом. Деякі лідери країн-учасниць буквально вторили лінії кремля, незважаючи на те, що рашисти вбивають тисячі українських громадян щодня, вимагаючи залишити «все як є».
Тим не менш, кути вдалося згладити і дійти єдиного рішення щодо вкрай непростої для ЄС ситуації, все ж таки прийнявши 6-й пакет, хоч з невеликими коригуваннями. Завдяки наполегливій позиції лідера Угорщини, “патріарх Кирило”, він же КДБіст Гундяєв, був виключений зі списку санкцій з незрозумілих причин, без пояснення причин. Ймовірно, щоби займатися контрабандою підсанкційних товарів, що в нього добре виходило у 90-ті. А його зв'язок саме з Угорщиною є безпрецедентним, у плані фінансування та величезного впливу на більшість процесів усередині країни як представника кремля. Про що свідчать неодноразові розслідування журналістів.
Обмеження постачання енергоресурсу морем означає припинення закупівлі нафтопродуктів з РФ. По трубопроводу можна отримувати лише сиру нафту і загальний відсоток поставок мізерний, і скорочення закупівель російської нафти решти ЄС (крім Угорщини) сильно вдарить по агресору та його сировинній економіці.
Справа в тому, що саме Європейський Союз є основним та найбільш надійним імпортером російських енергоресурсів. За офіційними даними, 46% всього експорту чорного золота та нафтопродуктів агресора поставляється в ЄС, при 1,91%, який закуповувала Україна та 3,59% від США, що імпортуються, можна вважати, що більше половини російської нафти йшло на Захід. Навіть Китай, з його величезним одноосібним імпортом у 14,9%, не може конкурувати з ЄС із закупівлі енергоресурсу з Росії.
Розмови пропагандистів про те, що Китай та Індія, а також інші країни Азії компенсують нестачу продажу нафти, пов'язану із західним ембарго, не відповідає дійсності. Кожна країна закуповує рівно стільки, скільки їй потрібно. Понад те, закупівля завжди відбувається із запасом на “чорний день”, отже, навіть якщо уявити, що Схід вирішить збільшити імпорт чорного золота з РФ, його просто ніде зберігати.
З урахуванням того, що продаж енергоресурсів займає приблизно 60% всього експорту РФ, а постачання сирої та переробленої нафти (ті нафтопродукти, які також підпадають під західні обмеження) – 37%, то ембарго ЄС у 92%, фактично, забирає у російського експорту більше ніж 6 частину доходів.
Більше того, ще 8% сирої нафти, які продовжать отримувати країни Європейського Союзу з нафтопроводу «Дружба», закуповуватимуть за цінами, нижчими від спотової, оскільки їхнім головним імпортером залишиться Угорщина, якій кремль надав довгострокові вигідні контракти на отримання енергоресурсів з РФ за цінами, значно нижчими за середньострокові.
Крім того, скорочення постачання нафти веде до скорочення її видобутку. Не виключено, що деякі свердловини будуть законсервовані, а обладнання без західних запчастин перестане функціонувати. Тобто, як це не парадоксально, але один зі світових лідерів із запасів нафти поступово скорочуватиме видобуток і продаж чорного золота. У зв'язку з чим процес стане нерентабельним і щоб він окупався, необхідно буде піднімати ціни на нафту в рази, а при піднятті цін припиняться закупівлі Індією та Китаєм, які нагадаємо, отримують до 50% дисконту зараз. І все це через запровадження 6-го пакету санкцій Європейським Союзом.
Як не крути, але це дуже серйозний удар по російській економіці. На жаль, як і всі санкції, він має середньострокову та довгострокову перспективу. Тобто його наслідки агресор відчує не раніше ніж за пів року – рік. Але це, по суті, передостанній цвях у труну економіки агресора. Останнім виявиться газове ембарго, яке, незважаючи на ще більш серйозні труднощі для Заходу, масу розбіжностей, незручностей та економічних втрат, все ж таки буде прийнято. Чи змусить це Путіна зупинити війну – навряд чи, проте введення ембарго на всі енергоресурси агресора призведе до стрімкої стагнації економіки Росії, що унеможливить ведення військових дій через брак грошей і повну ізоляцію Росії як країни, згодом можна розраховувати і на те, що дружба з Китаєм та Індією принесе останнім великі економічні проблеми і вони вже не будуть настільки лояльні до політики відкритої агресії і світового шантажу, що проводиться Путіним.
Сьогодні минає рівно три роки з того моменту, як Миколаїв залишився без централізованої питної води. Після підриву магістрального водогону російськими військами, до міста надходить солона вода з лиману — непридатна для пиття, гігієни та побутових потреб. Місто опинилось на межі гуманітарної катастрофи.
Європейському союзу доведеться закупити американські енергоносії на суму в 350 мільярдів доларів, щоб США послабили масштабні мита, введені президентом США Дональдом Трампом.
Загальний дефіцит фінансування потреб України на відбудову у 2025 році становить майже 10 млрд доларів. Про це повідомив прем'єр-міністр України Денис Шмигаль у Telegram.
Понад 80% матеріалів, що використовуються під час реалізації інфраструктурних проєктів компанії Autostrada, — це продукція власного виробництва. Такий рівень автономії забезпечується розвиненою внутрішньою інфраструктурою: до складу компанії входить понад 50 сучасних виробничих майданчиків, що дозволяє не лише зберігати стабільність у постачанні, а й гарантувати найвищу якість на кожному етапі реалізації об’єктів.
На Хмельниччині відбулася конструктивна зустріч команди Державної податкової служби України з представниками бізнесу регіону. У заході взяли участь начальник Хмельницької ОВА Сергій Тюрін, народний депутат Ігор Марчук, а також понад 50 підприємців — представники малого, середнього та великого бізнесу.
Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко на зустрічі з представниками Американської торговельної палати в Україні прозвітував про перші результати цьогорічної боротьби з тіньовими ринками в ключових секторах економіки.
Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко провів зустріч із представниками проєкту EU Public Finance Management Support Programme for Ukraine.
Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко повідомив про інтеграцію платформи «Пульс» з Електронним кабінетом платника податків. Це дозволить підприємцям оцінювати взаємодію з держорганами та залишати відгуки про якість податкових послуг.
Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко провів зустріч із Тимчасовим повіреним у справах Республіки Польща в Україні Пйотром Лукасєвічем. Польща є надійним партнером України, і співпраця між податковими органами обох країн має значний потенціал для подальшого розвитку.
Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко відвідав Миколаївську область, де разом із командою ДПС та начальником Миколаївської ОВА Віталієм Кімом зустрівся з понад 70 представниками місцевого бізнесу.
Сьогодні минає рівно три роки з того моменту, як Миколаїв залишився без централізованої питної води. Після підриву магістрального водогону російськими військами, до міста надходить солона вода з лиману — непридатна для пиття, гігієни та побутових потреб. Місто опинилось на межі гуманітарної катастрофи.
Європейському союзу доведеться закупити американські енергоносії на суму в 350 мільярдів доларів, щоб США послабили масштабні мита, введені президентом США Дональдом Трампом.
Загальний дефіцит фінансування потреб України на відбудову у 2025 році становить майже 10 млрд доларів. Про це повідомив прем'єр-міністр України Денис Шмигаль у Telegram.
Понад 80% матеріалів, що використовуються під час реалізації інфраструктурних проєктів компанії Autostrada, — це продукція власного виробництва. Такий рівень автономії забезпечується розвиненою внутрішньою інфраструктурою: до складу компанії входить понад 50 сучасних виробничих майданчиків, що дозволяє не лише зберігати стабільність у постачанні, а й гарантувати найвищу якість на кожному етапі реалізації об’єктів.