Як "Укрзалізниця" хоче перетворити Україну в звалище старих російських вагонів, – експерти

Попри наявний надлишок рухомого складу, Міністерство інфраструктури дозволяє ввозити в Україну допотопні вантажні вагони з Росії. Хто на цьому заробляє з'ясовувало ASPI news.
"Укрзалізниця" закупила 210 вагонів у російської компанії АТ "Русагротранс", майже всі з них 1983 року випуску і у них закінчився нормативний термін експлуатації. Україна незабаром отримає брухт у вигляді ще 329 вагонів", – про це повідомив 7 липня на сторінці в Facebook голова Комітету з розвитку інфраструктури Федерації роботодавців України Максим Шкіль.
Внаслідок економічної кризи та карантину в Україні знизилися обсяги перевезень, в результаті чого на ринку утворився профіцит вантажних вагонів. Загалом весь вагонний парк країни складає 172 946 одиниць, з них "Укрзалізниці" належать 84 851 одиниці, іншим організаціям – 88 095. При цьому середній відсоток зносу рухомого складу УЗ досягає 87,42%, інших власників – 57,17%.
В чинних економічних реаліях така кількість не потрібна, а надлишок вантажних вагонів складає, за різними розрахунками, від 49 тисяч до 63 тисяч одиниць. Навіщо ж зараз додатково завозити в Україну вагони, та ще й такі, що пам’ятають, мабуть, кількох генеральних секретарів КПРС?
"Річ у тому, що років десять назад в Росії провели реформу рухомого складу, – розповів експерт з транспорту громадської організації "Євро-патруль" В’ячеслав Коновалов. – І багато російських приватних компаній придбали такий надлишок вантажних вагонів, що тепер не знають як їх здихатися. Оскільки російські логістичні компанії ("Перша вантажна компанія", "ВТБ Лізинг Україна" тощо) поводяться в Україні як у себе вдома, то цілком логічно, що цей брухт вони тепер збувають саме нам".
Експерт також радить не забувати й про цінове питання. "Вживані зерновози дешевші нових на 20-30%, а зовсім старі піввагони продаються за цінами меншим навіть на 50-60%. Тому перевізникам часто простіше придбати непотріб, щоб було не шкода його тут і покинути", – сказав Коновалов.
Директор філії "Південно-Західна залізниця" Роман Веприцький повідомив у Facebook, що "Укрзалізниця" 3 липня лише дала дозвіл на ввезення вживаних вагонів, що належали російському АТ "Русагротранс", на територію України. Але покупцем є не УЗ, а українська приватна компанія.
За інформацією Веприцького, попри заборону ввезення вагонів виробником яких є РФ, "Укрзалізниця" не може в такому випадку завадити угоді, бо за документами ці вагони були зроблені ще за радянських часів в Румунії та Україні.
На думку директора філії "Південно-Західна залізниця" це призведе до:
- негативного впливу на безпеку руху через використання застарілого парку;
- порушення конкурентних прав та бізнес-інтересів вітчизняних власників вантажних вагонів;
- галузевої депресії та гаяння перспектив українського вагонобудування.
Натомість директор філії "Південно-Західна залізниця" пропонує встановити нульові або мінімальні квоти на ввезення іноземних вагонів, заборонити подовження терміну експлуатації вагонів, понад строк, встановлений виробником, припинити ввезення вагонів з подовженим терміном служби або строк експлуатації яких вже закінчився на території сусідніх держав та обмежити використання іноземних вантажних вагонів для внутрішніх перевезень в Україні.
Роман Веприцький повідомив, що "Укразалізниця" звернулася до Мінінфраструктури з відповідними пропозиціями.
"Мінінфраструктури має всі можливості та повноваження припинити поставки допотопних вагонів. Якщо цього не відбувається, то певно російським фірмам вдалося якимсь чином зацікавити особисто міністра інфраструктури Владислава Криклія", – вважає Коновалов.
В листопаді минулого року під час пафосної презентації "To do list" (планів змін в інфраструктурі та транспорті до 2025 року) Криклій заявив про намір міністерства придбати для "Укрзалізниці" 2000 вантажних вагонів у 2020 році. Не хочеться вірити, що тоді йшлося саме про російський мотлох.
Досягнення та пріоритетні напрями подальшого впровадження реформ ДПС обговорили під час онлайн зустрічі Голова Державної податкової служби України Олексій Любченко та експерти Міжнародного валютного фонду Енріко Аав і Дейв Хартнетт. Експерти відзначили досягнення ДПС значного прогресу у впровадженні реформ, системне покращення процесів адміністрування податків і забезпечення надходжень до бюджетів та готовність до діалогу з платниками податків.
Касаційним адміністративним судом у складі Верховного Суду підтримано позицію ГУ ДПС у м. Києві та встановлено, що господарські операції між ДП "Укртранснафтопродукт" та рядом його контрагентів не мали реального характеру, оскільки до перевірки не надано документи, які б підтверджували постачання товару. Так, не були надані сертифікати відповідності, якості та походження товару, первинні документи, які підтверджують зберігання товару, документи, які підтверджують транспортування та ін.
Україна готується до поступового зниження частки держави у банківській системі. Це стосується й Приватбанку.
Верховна Рада на позачерговому пленарному засіданні ухвалила закон, яким встановила пільгову ставку для розмитнення автомобілів на єврономерах. Дія закону не поширюється на авто, які не відповідають стандарту "Євро-2" та на машини, ввезені після 31 грудня 2020 року.
Санкції США проти Росії запровадив керівник американської держави Джо Байден. Він наголосив на необхідності обмежень.
Контрабандисти в Україні отримали нову порцію санкцій. Рада нацбезпеки та оборони України оголосила відповідне рішення.
Фахівці зводять пішохідний міст з Оболонської набережної на острів Оболонський. Вже спорудили фундамент опори на набережній.
Борги українців за комунальні послуги зростають. Громадяни не здатні заплатити за відповідні ресурси.
Мішель Бачелет, верховна комісарка ООН з прав людини, прокоментувала пенсійну систему в Україні. Громадяни не отримують відповідних доходів для пенсійного забезпечення.
Пресслужба Білого дому опублікувала інформаційний бюлетень, в якому зазначила, що президент США Джо Байден підписав новий санкційний указ, що передбачає посилення повноважень адміністрації для реагування на шкідливу іноземну діяльність Росії, а також стримування цієї діяльності в повному обсязі. Інформація про це була опублікована в четвер, 15 квітня.
Досягнення та пріоритетні напрями подальшого впровадження реформ ДПС обговорили під час онлайн зустрічі Голова Державної податкової служби України Олексій Любченко та експерти Міжнародного валютного фонду Енріко Аав і Дейв Хартнетт. Експерти відзначили досягнення ДПС значного прогресу у впровадженні реформ, системне покращення процесів адміністрування податків і забезпечення надходжень до бюджетів та готовність до діалогу з платниками податків.
Касаційним адміністративним судом у складі Верховного Суду підтримано позицію ГУ ДПС у м. Києві та встановлено, що господарські операції між ДП "Укртранснафтопродукт" та рядом його контрагентів не мали реального характеру, оскільки до перевірки не надано документи, які б підтверджували постачання товару. Так, не були надані сертифікати відповідності, якості та походження товару, первинні документи, які підтверджують зберігання товару, документи, які підтверджують транспортування та ін.
Україна готується до поступового зниження частки держави у банківській системі. Це стосується й Приватбанку.
Верховна Рада на позачерговому пленарному засіданні ухвалила закон, яким встановила пільгову ставку для розмитнення автомобілів на єврономерах. Дія закону не поширюється на авто, які не відповідають стандарту "Євро-2" та на машини, ввезені після 31 грудня 2020 року.