Як "Укрзалізниця" хоче перетворити Україну в звалище старих російських вагонів, – експерти
Попри наявний надлишок рухомого складу, Міністерство інфраструктури дозволяє ввозити в Україну допотопні вантажні вагони з Росії. Хто на цьому заробляє з'ясовувало ASPI news.
"Укрзалізниця" закупила 210 вагонів у російської компанії АТ "Русагротранс", майже всі з них 1983 року випуску і у них закінчився нормативний термін експлуатації. Україна незабаром отримає брухт у вигляді ще 329 вагонів", – про це повідомив 7 липня на сторінці в Facebook голова Комітету з розвитку інфраструктури Федерації роботодавців України Максим Шкіль.
Внаслідок економічної кризи та карантину в Україні знизилися обсяги перевезень, в результаті чого на ринку утворився профіцит вантажних вагонів. Загалом весь вагонний парк країни складає 172 946 одиниць, з них "Укрзалізниці" належать 84 851 одиниці, іншим організаціям – 88 095. При цьому середній відсоток зносу рухомого складу УЗ досягає 87,42%, інших власників – 57,17%.
В чинних економічних реаліях така кількість не потрібна, а надлишок вантажних вагонів складає, за різними розрахунками, від 49 тисяч до 63 тисяч одиниць. Навіщо ж зараз додатково завозити в Україну вагони, та ще й такі, що пам’ятають, мабуть, кількох генеральних секретарів КПРС?
"Річ у тому, що років десять назад в Росії провели реформу рухомого складу, – розповів експерт з транспорту громадської організації "Євро-патруль" В’ячеслав Коновалов. – І багато російських приватних компаній придбали такий надлишок вантажних вагонів, що тепер не знають як їх здихатися. Оскільки російські логістичні компанії ("Перша вантажна компанія", "ВТБ Лізинг Україна" тощо) поводяться в Україні як у себе вдома, то цілком логічно, що цей брухт вони тепер збувають саме нам".
Експерт також радить не забувати й про цінове питання. "Вживані зерновози дешевші нових на 20-30%, а зовсім старі піввагони продаються за цінами меншим навіть на 50-60%. Тому перевізникам часто простіше придбати непотріб, щоб було не шкода його тут і покинути", – сказав Коновалов.
Директор філії "Південно-Західна залізниця" Роман Веприцький повідомив у Facebook, що "Укрзалізниця" 3 липня лише дала дозвіл на ввезення вживаних вагонів, що належали російському АТ "Русагротранс", на територію України. Але покупцем є не УЗ, а українська приватна компанія.
За інформацією Веприцького, попри заборону ввезення вагонів виробником яких є РФ, "Укрзалізниця" не може в такому випадку завадити угоді, бо за документами ці вагони були зроблені ще за радянських часів в Румунії та Україні.
На думку директора філії "Південно-Західна залізниця" це призведе до:
- негативного впливу на безпеку руху через використання застарілого парку;
- порушення конкурентних прав та бізнес-інтересів вітчизняних власників вантажних вагонів;
- галузевої депресії та гаяння перспектив українського вагонобудування.
Натомість директор філії "Південно-Західна залізниця" пропонує встановити нульові або мінімальні квоти на ввезення іноземних вагонів, заборонити подовження терміну експлуатації вагонів, понад строк, встановлений виробником, припинити ввезення вагонів з подовженим терміном служби або строк експлуатації яких вже закінчився на території сусідніх держав та обмежити використання іноземних вантажних вагонів для внутрішніх перевезень в Україні.
Роман Веприцький повідомив, що "Укразалізниця" звернулася до Мінінфраструктури з відповідними пропозиціями.
"Мінінфраструктури має всі можливості та повноваження припинити поставки допотопних вагонів. Якщо цього не відбувається, то певно російським фірмам вдалося якимсь чином зацікавити особисто міністра інфраструктури Владислава Криклія", – вважає Коновалов.
В листопаді минулого року під час пафосної презентації "To do list" (планів змін в інфраструктурі та транспорті до 2025 року) Криклій заявив про намір міністерства придбати для "Укрзалізниці" 2000 вантажних вагонів у 2020 році. Не хочеться вірити, що тоді йшлося саме про російський мотлох.
Максим Шкіль повідомив, що компанія Autostrada, яка є лідером інфраструктурного будівництва в Україні увійшла у топ-50 найбільших українських інвесторів. Від початку повномасштабної війни обсяг інвестицій групи компаній Автострада склав 4,9 млрд грн.
У світі, коли швидкість має вирішальне значення, швидкі кредити на карту стають популярним фінансовим інструментом на вирішення термінових фінансових питань. Однак, перш ніж скористатися цією послугою, важливо ретельно оцінити умови та вибрати найвигіднішу пропозицію.
Міністр закордонних справ Німеччини Анналена Бербок наголосила на необхідності розміщення американських систем озброєння великої дальності на німецькій території, оскільки зброя типу SM-6, Tomahawk і гіперзвукова зброя, що розробляється, стримуватиме Росію, повідомило DW.
Рада з питань підтримки підприємництва в умовах воєнного стану при президенту України на спеціальному засіданні 31 липня обговорить питання, пов'язані із законопроєктом №11416 про підвищення податків, яким уряд планує поповнити бюджет на 125 мільярдів гривень цього року і на 341,9 млрд грн - наступного.
Президент України Володимир Зеленський заявив про підготовку нових домовленостей з європейськими партнерами у сфері підтримки України, зокрема, такий договір готується з Німеччиною.
Спікер Палати представників Майк Джонсон вважає, що нинішніх дозволів для ЗСУ на використання зброї США по території Росії недостатньо.
Вселенський патріарх Варфоломій під час нічної літургії на Великдень закликав Україну та Росію до "християнського" жесту - обміну "всіх на всіх". Він зазначив, що підтримує ініціативу руху Наш вихід щодо обміну.
Те, що відбулося в лютому 2022-го року в Україні, наразі не може повторитися, оскільки ця війна вже триває. Таку думку висловив Андрій Юсов, представник Головного управління розвідки, у коментарі Новини.LIVЕ.
З початку 2024 року видобуток вугілля на державних шахтах зріс на понад 24%.
Уряд схвалив законопроєкт про наближення ставок акцизного податку до мінімального рівня, встановленого в ЄС. В проєкті вказано, що провадження буде відбуватися поступово (до 2028 року) та зможе забезпечити додаткові надходження до Держбюджету у другому півріччі 2024 року:
Максим Шкіль повідомив, що компанія Autostrada, яка є лідером інфраструктурного будівництва в Україні увійшла у топ-50 найбільших українських інвесторів. Від початку повномасштабної війни обсяг інвестицій групи компаній Автострада склав 4,9 млрд грн.
У світі, коли швидкість має вирішальне значення, швидкі кредити на карту стають популярним фінансовим інструментом на вирішення термінових фінансових питань. Однак, перш ніж скористатися цією послугою, важливо ретельно оцінити умови та вибрати найвигіднішу пропозицію.
Міністр закордонних справ Німеччини Анналена Бербок наголосила на необхідності розміщення американських систем озброєння великої дальності на німецькій території, оскільки зброя типу SM-6, Tomahawk і гіперзвукова зброя, що розробляється, стримуватиме Росію, повідомило DW.
Рада з питань підтримки підприємництва в умовах воєнного стану при президенту України на спеціальному засіданні 31 липня обговорить питання, пов'язані із законопроєктом №11416 про підвищення податків, яким уряд планує поповнити бюджет на 125 мільярдів гривень цього року і на 341,9 млрд грн - наступного.