Як "Укрзалізниця" хоче перетворити Україну в звалище старих російських вагонів, – експерти

последние новости в Украине останні новини в Україні
Фото:
з відкритих джерел

Попри наявний надлишок рухомого складу, Міністерство інфраструктури дозволяє ввозити в Україну допотопні вантажні вагони з Росії. Хто на цьому заробляє з'ясовувало ASPI news.

"Укрзалізниця" закупила 210 вагонів у російської компанії АТ "Русагротранс", майже всі з них 1983 року випуску і у них закінчився нормативний термін експлуатації. Україна незабаром отримає брухт у вигляді ще 329 вагонів", – про це повідомив 7 липня на сторінці в Facebook голова Комітету з розвитку інфраструктури Федерації роботодавців України Максим Шкіль.

Внаслідок економічної кризи та карантину в Україні знизилися обсяги перевезень, в результаті чого на ринку утворився профіцит вантажних вагонів. Загалом весь вагонний парк країни складає 172 946 одиниць, з них "Укрзалізниці" належать 84 851 одиниці, іншим організаціям – 88 095. При цьому середній відсоток зносу рухомого складу УЗ досягає 87,42%, інших власників – 57,17%.

В чинних економічних реаліях така кількість не потрібна, а надлишок вантажних вагонів складає, за різними розрахунками, від 49 тисяч до 63 тисяч одиниць. Навіщо ж зараз додатково завозити в Україну вагони, та ще й такі, що пам’ятають, мабуть, кількох генеральних секретарів КПРС?

"Річ у тому, що років десять назад в Росії провели реформу рухомого складу, – розповів експерт з транспорту громадської організації "Євро-патруль" В’ячеслав Коновалов. – І багато російських приватних компаній придбали такий надлишок вантажних вагонів, що тепер не знають як їх здихатися. Оскільки російські логістичні компанії ("Перша вантажна компанія", "ВТБ Лізинг Україна" тощо) поводяться в Україні як у себе вдома, то цілком логічно, що цей брухт вони тепер збувають саме нам".

Експерт також радить не забувати й про цінове питання. "Вживані зерновози дешевші нових на 20-30%, а зовсім старі піввагони продаються за цінами меншим навіть на 50-60%. Тому перевізникам часто простіше придбати непотріб, щоб було не шкода його тут і покинути", – сказав Коновалов.

Директор філії "Південно-Західна залізниця" Роман Веприцький повідомив у Facebook, що "Укрзалізниця" 3 липня лише дала дозвіл на ввезення вживаних вагонів, що належали російському АТ "Русагротранс", на територію України. Але покупцем є не УЗ, а українська приватна компанія.

За інформацією Веприцького, попри заборону ввезення вагонів виробником яких є РФ, "Укрзалізниця" не може в такому випадку завадити угоді, бо за документами ці вагони були зроблені ще за радянських часів в Румунії та Україні.

На думку директора філії "Південно-Західна залізниця" це призведе до:

  • негативного впливу на безпеку руху через використання застарілого парку;
  • порушення конкурентних прав та бізнес-інтересів вітчизняних власників вантажних вагонів;
  • галузевої депресії та гаяння перспектив українського вагонобудування.

Натомість директор філії "Південно-Західна залізниця" пропонує встановити нульові або мінімальні квоти на ввезення іноземних вагонів, заборонити подовження терміну експлуатації вагонів, понад строк, встановлений виробником, припинити ввезення вагонів з подовженим терміном служби або строк експлуатації яких вже закінчився на території сусідніх держав та обмежити використання іноземних вантажних вагонів для внутрішніх перевезень в Україні.

Роман Веприцький повідомив, що "Укразалізниця" звернулася до Мінінфраструктури з відповідними пропозиціями.

"Мінінфраструктури має всі можливості та повноваження припинити поставки допотопних вагонів. Якщо цього не відбувається, то певно російським фірмам вдалося якимсь чином зацікавити особисто міністра інфраструктури Владислава Криклія", – вважає Коновалов.

В листопаді минулого року під час пафосної презентації "To do list" (планів змін в інфраструктурі та транспорті до 2025 року) Криклій заявив про намір міністерства придбати для "Укрзалізниці" 2000 вантажних вагонів у 2020 році. Не хочеться вірити, що тоді йшлося саме про російський мотлох.

Всі головні новини з доставкою в Ваш месенджер Телеграм
2
последние новости в Украине останні новини в Україні Економіка

Держказначейство підвело підсумки надходжень до держбюджету. До загального фонду державного бюджету надійшло 58 мільярдів гривень.

14:13, Сьогодні
последние новости в Украине останні новини в Україні Економіка

Міністр фінансів Сергій Марченко розповів про зміни, які принесла програма "Доступні кредити 5-7-9%". Міністр заявив, що за півроку найбільший попит мають саме кредити на рефінансування попередніх позик.

14:04, Сьогодні
последние новости в Украине останні новини в Україні Економіка

Ціни на кавуні в Україні зросли через несприятливі погодні умови, які вплинули на дозрівання цієї смачної та корисної ягоди, заявила директорка із розвитку Української плодоовочевої асоціації (УПОА) Катерина Звєрєва.

12:50, Сьогодні
последние новости в Украине останні новини в Україні Економіка

Через кілька місяців діюча заборона на вивезення з України засобів індивідуального захисту була нарешті знята. Очевидно, дозвіл до експорту масок та інших протиепідемічних засобів пов'язаний з тим, що дефіциту їх в Україні більше не спостерігається.

12:30, Сьогодні
последние новости в Украине останні новини в Україні Економіка

У другому літньому місяці Державна митна служба України змогла виконати поставлені завдання Міністерством фінансів про план перерахування до держбюджету певної суми доходів. Згідно з повідомленням Держмитниці, в липні 2020 року бюджет завдяки роботі відомства був поповнений на 17% більше, ніж у попередньому місяці.

11:10, Сьогодні
последние новости в Украине останні новини в Україні Економіка

План по доходах держбюджету не виконується. За показниками надходження відповідні дані знаходяться практично на рівні минулого року.

10:01, Сьогодні
последние новости в Украине останні новини в Україні Економіка

Митниця продовжує змінюватися та зазнає реформ. У 2020 році здійснили 99,7 % транзитних операцій та 100 % для імпорту.

17:58, Вчора
последние новости в Украине останні новини в Україні Економіка

В Україні з 1 серпня запрацював ринок газу для населення. Відтепер  клієнт сам може обирати постачальника залежно від ціни та сервісу.

15:16, Вчора
последние новости в Украине останні новини в Україні Економіка

Так, на кінець червня 2020 року заборгованість населення по оплаті за природний газ склала 22,9 мільярдів гривень. У цілому заборгованість склала 57,9 мільярдів гривень.

14:55, Вчора
последние новости в Украине останні новини в Україні Економіка

Представники органів операційного управління "Укрзалізниці" встановлюють обставини нападу на пасажирку "Маріуполь – Київ". Ведуться переговори зі страховою компанією.

11:20, Вчора
Новини «Економіка»
последние новости в Украине останні новини в Україні Економіка

Держказначейство підвело підсумки надходжень до держбюджету. До загального фонду державного бюджету надійшло 58 мільярдів гривень.

14:13, Сьогодні
последние новости в Украине останні новини в Україні Економіка

Міністр фінансів Сергій Марченко розповів про зміни, які принесла програма "Доступні кредити 5-7-9%". Міністр заявив, що за півроку найбільший попит мають саме кредити на рефінансування попередніх позик.

14:04, Сьогодні
последние новости в Украине останні новини в Україні Економіка

Ціни на кавуні в Україні зросли через несприятливі погодні умови, які вплинули на дозрівання цієї смачної та корисної ягоди, заявила директорка із розвитку Української плодоовочевої асоціації (УПОА) Катерина Звєрєва.

12:50, Сьогодні
последние новости в Украине останні новини в Україні Економіка

Через кілька місяців діюча заборона на вивезення з України засобів індивідуального захисту була нарешті знята. Очевидно, дозвіл до експорту масок та інших протиепідемічних засобів пов'язаний з тим, що дефіциту їх в Україні більше не спостерігається.

12:30, Сьогодні