Як "Укрзалізниця" хоче перетворити Україну в звалище старих російських вагонів, – експерти

Попри наявний надлишок рухомого складу, Міністерство інфраструктури дозволяє ввозити в Україну допотопні вантажні вагони з Росії. Хто на цьому заробляє з'ясовувало ASPI news.
"Укрзалізниця" закупила 210 вагонів у російської компанії АТ "Русагротранс", майже всі з них 1983 року випуску і у них закінчився нормативний термін експлуатації. Україна незабаром отримає брухт у вигляді ще 329 вагонів", – про це повідомив 7 липня на сторінці в Facebook голова Комітету з розвитку інфраструктури Федерації роботодавців України Максим Шкіль.
Внаслідок економічної кризи та карантину в Україні знизилися обсяги перевезень, в результаті чого на ринку утворився профіцит вантажних вагонів. Загалом весь вагонний парк країни складає 172 946 одиниць, з них "Укрзалізниці" належать 84 851 одиниці, іншим організаціям – 88 095. При цьому середній відсоток зносу рухомого складу УЗ досягає 87,42%, інших власників – 57,17%.
В чинних економічних реаліях така кількість не потрібна, а надлишок вантажних вагонів складає, за різними розрахунками, від 49 тисяч до 63 тисяч одиниць. Навіщо ж зараз додатково завозити в Україну вагони, та ще й такі, що пам’ятають, мабуть, кількох генеральних секретарів КПРС?
"Річ у тому, що років десять назад в Росії провели реформу рухомого складу, – розповів експерт з транспорту громадської організації "Євро-патруль" В’ячеслав Коновалов. – І багато російських приватних компаній придбали такий надлишок вантажних вагонів, що тепер не знають як їх здихатися. Оскільки російські логістичні компанії ("Перша вантажна компанія", "ВТБ Лізинг Україна" тощо) поводяться в Україні як у себе вдома, то цілком логічно, що цей брухт вони тепер збувають саме нам".
Експерт також радить не забувати й про цінове питання. "Вживані зерновози дешевші нових на 20-30%, а зовсім старі піввагони продаються за цінами меншим навіть на 50-60%. Тому перевізникам часто простіше придбати непотріб, щоб було не шкода його тут і покинути", – сказав Коновалов.
Директор філії "Південно-Західна залізниця" Роман Веприцький повідомив у Facebook, що "Укрзалізниця" 3 липня лише дала дозвіл на ввезення вживаних вагонів, що належали російському АТ "Русагротранс", на територію України. Але покупцем є не УЗ, а українська приватна компанія.
За інформацією Веприцького, попри заборону ввезення вагонів виробником яких є РФ, "Укрзалізниця" не може в такому випадку завадити угоді, бо за документами ці вагони були зроблені ще за радянських часів в Румунії та Україні.
На думку директора філії "Південно-Західна залізниця" це призведе до:
- негативного впливу на безпеку руху через використання застарілого парку;
- порушення конкурентних прав та бізнес-інтересів вітчизняних власників вантажних вагонів;
- галузевої депресії та гаяння перспектив українського вагонобудування.
Натомість директор філії "Південно-Західна залізниця" пропонує встановити нульові або мінімальні квоти на ввезення іноземних вагонів, заборонити подовження терміну експлуатації вагонів, понад строк, встановлений виробником, припинити ввезення вагонів з подовженим терміном служби або строк експлуатації яких вже закінчився на території сусідніх держав та обмежити використання іноземних вантажних вагонів для внутрішніх перевезень в Україні.
Роман Веприцький повідомив, що "Укразалізниця" звернулася до Мінінфраструктури з відповідними пропозиціями.
"Мінінфраструктури має всі можливості та повноваження припинити поставки допотопних вагонів. Якщо цього не відбувається, то певно російським фірмам вдалося якимсь чином зацікавити особисто міністра інфраструктури Владислава Криклія", – вважає Коновалов.
В листопаді минулого року під час пафосної презентації "To do list" (планів змін в інфраструктурі та транспорті до 2025 року) Криклій заявив про намір міністерства придбати для "Укрзалізниці" 2000 вантажних вагонів у 2020 році. Не хочеться вірити, що тоді йшлося саме про російський мотлох.
Україна потребує значної міжнародної підтримки - щодо 2026 року, то йдеться про понад 40 мільярдів доларів. Про це заявив прем’єр-міністр Денис Шмигаль під час 14-го засідання керівного комітету платформи в межах URC-2025.
Після публікації на сайті «Наші гроші» щодо вартості будівельного піску, що використовується на будівництві Подільсько-Воскресенського мосту, у компанії Autostrada спростовують звинувачення у завищенні цін і наводять чіткі аргументи. Інформацію надано власником компанії Максимом Шкілем.
Державна податкова служба України завершила перше півріччя 2025 року з перевиконанням плану надходжень до держбюджету на 60,8 млрд грн. У червні лише понадпланові надходження склали +9 млрд грн, що забезпечило загальне виконання бюджету на рівні 107,7%.
Міністр фінансів США Скотт Бессент заявив, що українська економіка через 20 років може випередити російську. Це можливо за кількох умов. Про це він сказав під час слухань у Конгресі.
Надійність та довговічність інфраструктурних об’єктів неможливі без ретельного контролю якості на кожному етапі будівництва. Саме тому компанія Autostrada запустила масштабну цифрову ініціативу — проєкт «Прозора лабораторія», який об’єднує всі елементи внутрішнього лабораторного контролю в єдину технологічну екосистему.
Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко провів робочу зустріч із Головою Федеральної державної служби фінансів Бельгії Філіпом Ван де Вельде. Переговори відбулися у контексті підготовки до скринінгу Європейською комісією за розділом «Оподаткування» в межах процесу євроінтеграції України.
Станом на початок 2025 року, втрати сільського господарства внаслідок широкомасштабної збройної агресії РФ та тимчасової окупації її території склали $11,2 млрд. Про це повідомив завідувач відділу інвестиційного забезпечення ННЦ Інститут аграрної економіки Олександр Захарчук.
Державна податкова служба України впроваджує системні заходи для детінізації економіки, зокрема у сфері розрахункових операцій та офіційного оформлення трудових відносин. Про це повідомив Голова ДПС Руслан Кравченко.
У січні–травні 2025 року надходження з акцизного податку до загального фонду державного бюджету України склали 69,7 млрд грн. Це на 48,7% більше, ніж за аналогічний період 2024 року, коли сума становила 46,9 млрд грн. Про це повідомив Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко.
У січні–квітні 2025 року Державна податкова служба України провела понад 6,5 тисячі перевірок у сфері обігу тютюнових виробів. За їх результатами суб’єктам господарювання було нараховано штрафних санкцій на суму 116,2 млн грн. Це на 87,7% більше, ніж за аналогічний період минулого року. Про це повідомив Голова ДПС Руслан Кравченко.
Україна потребує значної міжнародної підтримки - щодо 2026 року, то йдеться про понад 40 мільярдів доларів. Про це заявив прем’єр-міністр Денис Шмигаль під час 14-го засідання керівного комітету платформи в межах URC-2025.
Після публікації на сайті «Наші гроші» щодо вартості будівельного піску, що використовується на будівництві Подільсько-Воскресенського мосту, у компанії Autostrada спростовують звинувачення у завищенні цін і наводять чіткі аргументи. Інформацію надано власником компанії Максимом Шкілем.
Державна податкова служба України завершила перше півріччя 2025 року з перевиконанням плану надходжень до держбюджету на 60,8 млрд грн. У червні лише понадпланові надходження склали +9 млрд грн, що забезпечило загальне виконання бюджету на рівні 107,7%.
Міністр фінансів США Скотт Бессент заявив, що українська економіка через 20 років може випередити російську. Це можливо за кількох умов. Про це він сказав під час слухань у Конгресі.