Єдиний електронний квиток у Києві: як це працюватиме і чи працюватиме взагалі?

Отже, завдяки закону №4121 міста України отримали право для впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в пасажирському транспорті. Це, перш за все, дозволить простежити реальний пасажирообіг та оптимізувати деякі маршрути. Крім того, електронний квиток дозволить вести гнучку тарифну політику за принципом безконтактних карток метрополітену.
Придбати електронний квиток можна в касах метрополітену та КП "Київпастранс". А також в муніципальних та комерційних кіосках - "Союздрук", "ТурІнфо" та "Т-кіоск".
Як повідомляють в КМДА, в комунальному транспорті міста уже встановлено 1200 валідаторів для зчитування електронного квитка і переобладнано частину турнікетів в метро. На думку експерта громадської організації "Європатруль" Вячеслава Коновалова, закуплених валідаторів вистачить не більше ніж на 400 одиниць транспорту, а всього їх у власності міста близько 1700. Проте міська влада заявляє про готовність протягом листопада обладнати весь комунальний транспорт валідаторами.
Згідно з розпорядженням КМДА №1887, носієм електронного квитка може бути спеціальна транспортна картка, банківська картка, QR-код, учнівський і студентський квитки, а також картка киянина. Також передбачені різні види е-квитків - разовий, проїзний на певний період без обмеження кількості поїздок і проїзний на визначений період та визначену кількість поїздок.
Окрім того, що електронний квиток спростить процедуру оплати проїзду для киян, він ще й має на меті зробити її більш прозорою. Тобто ситуацій, коли в тролейбусі немає кондуктора, а у водія в свою чергу немає талонів, або коли кондуктор, підморгуючи, дає уже закомпостований квиток, більше не буде.
Також відповідно до розпорядження Київської адміністрації, валідатори для безконтактної оплати проїзду мають бути встановлені в усьому громадському транспорті Києва, незалежно від форми власності. Простими словами - в маршрутках також.
Це викликало неабияке обурення серед приватних перевізників. Як розказав журналісту АСПІ директор однієї з приватних фірм, що займається пасажироперевезеннями, встановлення валідаторів в маршрутних таксі київська влада хоче "почепити" на самих же перевізників.
"Хочуть, звісно, нав’язати на приватного перевізника всі витрати з приводу цього. Але знову ж таки це веде до немаленьких капіталовкладень, обслуговування, а щоб покрити ці витрати, треба повторне підвищення тарифів на проїзд", - заявив він.
Також він зазначив, що якщо влада хоче запровадити систему безконтактної оплати проїзду, то фінансову частину вона також має брати на себе. Бо інакше підвищення вартості проїзду в столичних маршрутках - неминуче.
"Необдумані рішення Київради призводять до негативних наслідків для пасажирів", - підрезюмував він.
Про супротив з боку приватних перевізників заявив і експерт громадської організації "Європатруль" Вячеслав Коновалов. Проте обґрунтував він це дещо інакше.
"А ви спробуйте приватного перевізника змусити поставити ці валідатори. Вони маршрутки модернізувати не можуть та нові поставити на рейси. А тут на кілька тисяч змусити їх поставити валідатори. Спробуйте їх витягнути із тіні - кілька мільярдів гривень, які вони "крутять" в Києві та області. Це все буде в годину по чайній ложці", - заявив експерт.
Так, Коновалов вважає, що запровадження єдиного електронного квитка, принаймні в приватному транспорті, буде дуже повільним. Перш за все тому, що в виході перевізників із тіні не зацікавлені самі столичні чиновники.
"Норму про обладнання маршрутних таксі валідаторами міська влада може внести в умови конкурсу на маршрут. Але тоді влада має чесно відповісти собі на питання, а яким чином вони хочуть отримувати 800 гривень на добу з кожної маршрутки на кишеню. Не секрет, що будь-який водій щодня від 800 до тисячі гривень віддає у кишеню чиновникам - на "дах", щоб їх не чіпали", - заявив експерт.
Як це дійсно працюватиме покаже лише час. Втім надії на те, що приватних перевізників вдасться схилити до прозорості, дуже мало.
Катерина Ейхман
Під особистим контролем голови Київської міської військової адміністрації Тимура Ткаченка в столиці облаштовано інклюзивний під’їзд до гарнізонної військово-лікарської комісії на Госпітальній. Це — перший реальний крок до повністю безбар’єрного маршруту до головного військового госпіталю країни.
Президент України Володимир Зеленський підписав розпорядження про призначення нових очільників районних державних адміністрацій столиці. Голова Київської міської військової адміністрації Тимур Ткаченко представив новопризначених керівників колективам Голосіївської та Солом’янської РДА.
Україна повертається до масштабного підземного будівництва: завдяки інвестиціям та інноваціям компанії Autostrada реалізується один із ключових етапів спорудження метро на Виноградар — «стіна в ґрунті»
У Національному музеї історії України у Другій світовій війні відбулася презентація нової книги — фотоальбому «Київ. Минуле та сучасне». Це видання продовжує серію фотокниг про українську столицю, започатковану альбомом «Привіт із Києва», який вийшов друком у грудні 2021 року.
Росіяни завдали по Києву комбінованого удару з БпЛА та балістики в ніч перед 24 травня. Внаслідок атаки виникли пожежі в кількох районах столиці, постраждали вісім людей. Про це повідомляє ДСНС, що також опублікувала фото та відео з місця подій.
У столиці продовжуються факти грубого розкрадання бюджетних коштів на міських тендерах. Про це заявив голова Київської міської військової адміністрації Тимур Ткаченко, зазначивши, що реакція з боку відповідальних структур міста залишається або вкрай млявою, або відсутня повністю.
Після кожної ворожої атаки на Київ тисячі мешканців залишаються сам на сам із наслідками — втраченим житлом, потребою в притулку, фінансовою та юридичною допомогою.
Київська міська рада ухвалила важливе рішення про підтримку мешканців столиці, які втратили житло внаслідок російських обстрілів. Постраждалим передбачено одноразову виплату у розмірі 40 тисяч гривень, а також щомісячну допомогу в розмірі 20 тисяч гривень.
Час, коли медична допомога надавалась лише обраним, — минає безповоротно. Київська міська військова адміністрація офіційно повідомляє: одна з найпотужніших медичних установ столиці — лікарня «Феофанія» — відтепер приймає всіх громадян у межах Програми медичних гарантій.
Голова Київської міської військової адміністрації Тимур Ткаченко оголосив про призначення нового заступника з питань координації проєктів для військових та їхніх родин. Ним став офіцер Ігор Рева — людина з практичним досвідом як на фронті, так і в управлінні цивільними ініціативами.
Під особистим контролем голови Київської міської військової адміністрації Тимура Ткаченка в столиці облаштовано інклюзивний під’їзд до гарнізонної військово-лікарської комісії на Госпітальній. Це — перший реальний крок до повністю безбар’єрного маршруту до головного військового госпіталю країни.
Президент України Володимир Зеленський підписав розпорядження про призначення нових очільників районних державних адміністрацій столиці. Голова Київської міської військової адміністрації Тимур Ткаченко представив новопризначених керівників колективам Голосіївської та Солом’янської РДА.
Україна повертається до масштабного підземного будівництва: завдяки інвестиціям та інноваціям компанії Autostrada реалізується один із ключових етапів спорудження метро на Виноградар — «стіна в ґрунті»
У Національному музеї історії України у Другій світовій війні відбулася презентація нової книги — фотоальбому «Київ. Минуле та сучасне». Це видання продовжує серію фотокниг про українську столицю, започатковану альбомом «Привіт із Києва», який вийшов друком у грудні 2021 року.