Єдиний електронний квиток у Києві: як це працюватиме і чи працюватиме взагалі?

Отже, завдяки закону №4121 міста України отримали право для впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в пасажирському транспорті. Це, перш за все, дозволить простежити реальний пасажирообіг та оптимізувати деякі маршрути. Крім того, електронний квиток дозволить вести гнучку тарифну політику за принципом безконтактних карток метрополітену.
Придбати електронний квиток можна в касах метрополітену та КП "Київпастранс". А також в муніципальних та комерційних кіосках - "Союздрук", "ТурІнфо" та "Т-кіоск".
Як повідомляють в КМДА, в комунальному транспорті міста уже встановлено 1200 валідаторів для зчитування електронного квитка і переобладнано частину турнікетів в метро. На думку експерта громадської організації "Європатруль" Вячеслава Коновалова, закуплених валідаторів вистачить не більше ніж на 400 одиниць транспорту, а всього їх у власності міста близько 1700. Проте міська влада заявляє про готовність протягом листопада обладнати весь комунальний транспорт валідаторами.
Згідно з розпорядженням КМДА №1887, носієм електронного квитка може бути спеціальна транспортна картка, банківська картка, QR-код, учнівський і студентський квитки, а також картка киянина. Також передбачені різні види е-квитків - разовий, проїзний на певний період без обмеження кількості поїздок і проїзний на визначений період та визначену кількість поїздок.
Окрім того, що електронний квиток спростить процедуру оплати проїзду для киян, він ще й має на меті зробити її більш прозорою. Тобто ситуацій, коли в тролейбусі немає кондуктора, а у водія в свою чергу немає талонів, або коли кондуктор, підморгуючи, дає уже закомпостований квиток, більше не буде.
Також відповідно до розпорядження Київської адміністрації, валідатори для безконтактної оплати проїзду мають бути встановлені в усьому громадському транспорті Києва, незалежно від форми власності. Простими словами - в маршрутках також.
Це викликало неабияке обурення серед приватних перевізників. Як розказав журналісту АСПІ директор однієї з приватних фірм, що займається пасажироперевезеннями, встановлення валідаторів в маршрутних таксі київська влада хоче "почепити" на самих же перевізників.
"Хочуть, звісно, нав’язати на приватного перевізника всі витрати з приводу цього. Але знову ж таки це веде до немаленьких капіталовкладень, обслуговування, а щоб покрити ці витрати, треба повторне підвищення тарифів на проїзд", - заявив він.
Також він зазначив, що якщо влада хоче запровадити систему безконтактної оплати проїзду, то фінансову частину вона також має брати на себе. Бо інакше підвищення вартості проїзду в столичних маршрутках - неминуче.
"Необдумані рішення Київради призводять до негативних наслідків для пасажирів", - підрезюмував він.
Про супротив з боку приватних перевізників заявив і експерт громадської організації "Європатруль" Вячеслав Коновалов. Проте обґрунтував він це дещо інакше.
"А ви спробуйте приватного перевізника змусити поставити ці валідатори. Вони маршрутки модернізувати не можуть та нові поставити на рейси. А тут на кілька тисяч змусити їх поставити валідатори. Спробуйте їх витягнути із тіні - кілька мільярдів гривень, які вони "крутять" в Києві та області. Це все буде в годину по чайній ложці", - заявив експерт.
Так, Коновалов вважає, що запровадження єдиного електронного квитка, принаймні в приватному транспорті, буде дуже повільним. Перш за все тому, що в виході перевізників із тіні не зацікавлені самі столичні чиновники.
"Норму про обладнання маршрутних таксі валідаторами міська влада може внести в умови конкурсу на маршрут. Але тоді влада має чесно відповісти собі на питання, а яким чином вони хочуть отримувати 800 гривень на добу з кожної маршрутки на кишеню. Не секрет, що будь-який водій щодня від 800 до тисячі гривень віддає у кишеню чиновникам - на "дах", щоб їх не чіпали", - заявив експерт.
Як це дійсно працюватиме покаже лише час. Втім надії на те, що приватних перевізників вдасться схилити до прозорості, дуже мало.
Катерина Ейхман
Київ переходить до нового етапу оборонної модернізації. За ініціативою Президента України Володимира Зеленського та під координацією Київської міської військової адміністрації стартує повноцінна реалізація проєкту «Чисте небо» — системи перехоплення ворожих дронів за допомогою вітчизняних безпілотників.
У Києві відбулася масштабна зустріч, ініційована начальником Київської міської військової адміністрації Тимуром Ткаченком, із представниками благодійних фондів, волонтерських ініціатив та громадських організацій. Головною темою стали питання координації дій під час ліквідації наслідків російських ударів по столиці.
У ніч проти четверга, 10 липня, російські окупаційні війська атакували Київ дронами, балістикою та крилатими ракетами. У столиці лунали вибухи, відомо про наслідки обстрілу щонайменше у шести районах, дві людини загинули і 16 – постраждали.
У ніч на 10 липня під час масованої атаки на Україну російські воєнні злочинці спрямувала удари також на Київщину. Їх відбивала протиповітряна оборона, та все ж через дії ворога спалахнули пожежі, зазнали пошкоджень будинки, постраждала людина.
Національна поліція України спільно з Службою безпеки України викрили посадовця Київської міської державної адміністрації, дії якого завдали багатомільйонних збитків державному бюджету під час критичної фази блекаутів 2023 року.
Голова Київської міської військової адміністрації Тимур Ткаченко відреагував на заяву апарату КМДА щодо нібито непідписаних 60 розпоряджень, яку поширили 8 липня у ЗМІ та соцмережах.
Рятувальники ліквідовують наслідки одразу у декількох районах після масованої атаки ворога на Київ у ніч проти 4 липня, повідомляє ДСНС України в Telegram
Під час атаки на місто постраждало семеро людей. Медики їх госпіталізували. Серед них чоловіки та жінки віком від 25 до 57 років. Про це 4 липня повідомив мер Києва Віталій Кличко.
В умовах триваючої війни та щоденних загроз для столиці Київ має працювати швидко, злагоджено та прозоро. Проте, як виявилось, в окремих владних кабінетах досі триває інший — внутрішній «фронт».
Вчора у столиці України відбулася важлива зустріч: голова Київської міської військової адміністрації Тимур Ткаченко разом з першим заступником міністра закордонних справ України Андрієм Сибігою привітали в Києві Федерального міністра закордонних справ Німеччини Йоганна Вадефуля.
Київ переходить до нового етапу оборонної модернізації. За ініціативою Президента України Володимира Зеленського та під координацією Київської міської військової адміністрації стартує повноцінна реалізація проєкту «Чисте небо» — системи перехоплення ворожих дронів за допомогою вітчизняних безпілотників.
У Києві відбулася масштабна зустріч, ініційована начальником Київської міської військової адміністрації Тимуром Ткаченком, із представниками благодійних фондів, волонтерських ініціатив та громадських організацій. Головною темою стали питання координації дій під час ліквідації наслідків російських ударів по столиці.
У ніч проти четверга, 10 липня, російські окупаційні війська атакували Київ дронами, балістикою та крилатими ракетами. У столиці лунали вибухи, відомо про наслідки обстрілу щонайменше у шести районах, дві людини загинули і 16 – постраждали.
У ніч на 10 липня під час масованої атаки на Україну російські воєнні злочинці спрямувала удари також на Київщину. Їх відбивала протиповітряна оборона, та все ж через дії ворога спалахнули пожежі, зазнали пошкоджень будинки, постраждала людина.