Єдиний електронний квиток у Києві: як це працюватиме і чи працюватиме взагалі?

Отже, завдяки закону №4121 міста України отримали право для впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в пасажирському транспорті. Це, перш за все, дозволить простежити реальний пасажирообіг та оптимізувати деякі маршрути. Крім того, електронний квиток дозволить вести гнучку тарифну політику за принципом безконтактних карток метрополітену.
Придбати електронний квиток можна в касах метрополітену та КП "Київпастранс". А також в муніципальних та комерційних кіосках - "Союздрук", "ТурІнфо" та "Т-кіоск".
Як повідомляють в КМДА, в комунальному транспорті міста уже встановлено 1200 валідаторів для зчитування електронного квитка і переобладнано частину турнікетів в метро. На думку експерта громадської організації "Європатруль" Вячеслава Коновалова, закуплених валідаторів вистачить не більше ніж на 400 одиниць транспорту, а всього їх у власності міста близько 1700. Проте міська влада заявляє про готовність протягом листопада обладнати весь комунальний транспорт валідаторами.
Згідно з розпорядженням КМДА №1887, носієм електронного квитка може бути спеціальна транспортна картка, банківська картка, QR-код, учнівський і студентський квитки, а також картка киянина. Також передбачені різні види е-квитків - разовий, проїзний на певний період без обмеження кількості поїздок і проїзний на визначений період та визначену кількість поїздок.
Окрім того, що електронний квиток спростить процедуру оплати проїзду для киян, він ще й має на меті зробити її більш прозорою. Тобто ситуацій, коли в тролейбусі немає кондуктора, а у водія в свою чергу немає талонів, або коли кондуктор, підморгуючи, дає уже закомпостований квиток, більше не буде.
Також відповідно до розпорядження Київської адміністрації, валідатори для безконтактної оплати проїзду мають бути встановлені в усьому громадському транспорті Києва, незалежно від форми власності. Простими словами - в маршрутках також.
Це викликало неабияке обурення серед приватних перевізників. Як розказав журналісту АСПІ директор однієї з приватних фірм, що займається пасажироперевезеннями, встановлення валідаторів в маршрутних таксі київська влада хоче "почепити" на самих же перевізників.
"Хочуть, звісно, нав’язати на приватного перевізника всі витрати з приводу цього. Але знову ж таки це веде до немаленьких капіталовкладень, обслуговування, а щоб покрити ці витрати, треба повторне підвищення тарифів на проїзд", - заявив він.
Також він зазначив, що якщо влада хоче запровадити систему безконтактної оплати проїзду, то фінансову частину вона також має брати на себе. Бо інакше підвищення вартості проїзду в столичних маршрутках - неминуче.
"Необдумані рішення Київради призводять до негативних наслідків для пасажирів", - підрезюмував він.
Про супротив з боку приватних перевізників заявив і експерт громадської організації "Європатруль" Вячеслав Коновалов. Проте обґрунтував він це дещо інакше.
"А ви спробуйте приватного перевізника змусити поставити ці валідатори. Вони маршрутки модернізувати не можуть та нові поставити на рейси. А тут на кілька тисяч змусити їх поставити валідатори. Спробуйте їх витягнути із тіні - кілька мільярдів гривень, які вони "крутять" в Києві та області. Це все буде в годину по чайній ложці", - заявив експерт.
Так, Коновалов вважає, що запровадження єдиного електронного квитка, принаймні в приватному транспорті, буде дуже повільним. Перш за все тому, що в виході перевізників із тіні не зацікавлені самі столичні чиновники.
"Норму про обладнання маршрутних таксі валідаторами міська влада може внести в умови конкурсу на маршрут. Але тоді влада має чесно відповісти собі на питання, а яким чином вони хочуть отримувати 800 гривень на добу з кожної маршрутки на кишеню. Не секрет, що будь-який водій щодня від 800 до тисячі гривень віддає у кишеню чиновникам - на "дах", щоб їх не чіпали", - заявив експерт.
Як це дійсно працюватиме покаже лише час. Втім надії на те, що приватних перевізників вдасться схилити до прозорості, дуже мало.
Катерина Ейхман
По теме
Киев переходит к новому этапу оборонной модернизации. По инициативе Президента Украины Владимира Зеленского и под координацией Киевской городской военной администрации стартует полноценная реализация проекта «Чистое небо» — системы перехвата вражеских дронов с помощью отечественных беспилотников.
В Киеве состоялась масштабная встреча, инициированная начальником Киевской городской военной администрации Тимуром Ткаченко, с представителями благотворительных фондов, волонтёрских инициатив и общественных организаций.
Национальная полиция Украины совместно с Службой безопасности Украины разоблачили должностное лицо Киевской городской государственной администрации, действия которого нанесли многомиллионный ущерб государственному бюджету во время критической фазы блэкаутов в 2023 году.
Глава Киевской городской военной администрации Тимур Ткаченко прокомментировал заявление аппарата КГГА о якобы неподписанных 60 распоряжениях, распространённое 8 июля в СМИ и социальных сетях.
В условиях продолжающейся войны и ежедневных угроз для столицы Киев должен работать быстро, слаженно и прозрачно. Однако, как оказалось, в отдельных властных кабинетах до сих пор идёт другой — внутренний «фронт».
Вчера в столице Украины состоялась важная встреча: глава Киевской городской военной администрации Тимур Ткаченко совместно с первым заместителем министра иностранных дел Украины Андреем Сыбигой поприветствовали в Киеве Федерального министра иностранных дел Германии Йоханна Вадефуля.
В Киеве началась радикальная цифровая трансформация управленческих процессов. По поручению главы Киевской городской военной администрации Тимура Ткаченко, все обращения, документы на подпись и служебные записки отныне будут передаваться исключительно в электронном формате.
В рамках реализации проекта строительства метро на Виноградаре компания Autostrada создала одну из самых мощных производственных баз в Украине, обеспечивающую полный цикл подземного строительства. Об этом сообщил владелец компании Максим Шкиль.
В ответ на усиление воздушной угрозы и недавние массированные удары по столице, Киев активизирует создание локальных групп противовоздушной обороны на базе добровольческих формирований территориальных громад (ДФТГ). Об этом сообщил глава Киевской городской военной администрации Тимур Ткаченко.
Глава Киевской городской военной администрации Тимур Ткаченко публично раскритиковал бездействие профильных департаментов КГГА в вопросе обеспечения проезда экстренной техники во дворы жилых домов столицы.
Новости «Киев»
Киев переходит к новому этапу оборонной модернизации. По инициативе Президента Украины Владимира Зеленского и под координацией Киевской городской военной администрации стартует полноценная реализация проекта «Чистое небо» — системы перехвата вражеских дронов с помощью отечественных беспилотников.
В Киеве состоялась масштабная встреча, инициированная начальником Киевской городской военной администрации Тимуром Ткаченко, с представителями благотворительных фондов, волонтёрских инициатив и общественных организаций.
Национальная полиция Украины совместно с Службой безопасности Украины разоблачили должностное лицо Киевской городской государственной администрации, действия которого нанесли многомиллионный ущерб государственному бюджету во время критической фазы блэкаутов в 2023 году.
Глава Киевской городской военной администрации Тимур Ткаченко прокомментировал заявление аппарата КГГА о якобы неподписанных 60 распоряжениях, распространённое 8 июля в СМИ и социальных сетях.