Звільнити генпрокурора: м'яч не на полі президента Зеленського
Усе, що публікується в рубриці блоги, може не збігатися з думкою редакції.
Інформагентство АСПІ не несе відповідальності за висловлювання авторів.
Вчора на погоджувальній раді голова Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Верховної Ради Андрій Кожем'якін заявив, що юридичних підстав для звільнення генерального прокурора немає.
Понад те, стосовно подання президента України про звільнення з посади Юрія Луценка він підкреслив, що "90 відсотків сьогодні членів комітету не будуть голосувати за цей документ. Більше того, якщо я його завтра поставлю, то вони не прийдуть і буде "кворуму нема". Тобто у нас патова ситуація".
Як я писав раніше, з юридичної точки зору Луценка можна звільнити у чітко визначений законами про прокуратуру, регламент ВРУ та Конституцією України спосіб. Однак, Володимир Зеленський вирішив використати ще один сценарій, про який я неодноразово чув, а саме — внести подання у зв'язку із невідповідністю генерального прокурора загальним вимогам до посади прокурора органу прокуратури, що полягає у відсутності вищої юридичної освіти в Луценка. Тобто він перебуває на посаді прокурора всупереч вимогам закону, що є підставою для звільнення через невідповідність.
Я назвав це сміливим з юридичної точки зору кроком, однак підкреслив ризики того, що Рада не захоче розглядати це подання з огляду на відсутність підстав, визначених законами ( 1 - професійні - Луценко має сам подати заяву про звільнення президенту, або до останнього має надійти відповідне подання КДКП або ВРП після вчинення генеральним прокурором проступків різного роду або ухилення від сплати аліментів чи вибуття з громадянства; 2 - політичні - 150 підписів народних депутатів під висловленням недовіри, які, до речі, зараз намагаються зібрати). Тобто процедурно у президента немає можливості самостійно ініціювати це питання.
Словами Кожем'якіна: "...тому, ну нема КДКП висновків, розумієте. Ні президент не запросив, ні ви як голова Верховної Ради не запросили. І підкомітет…". Також він підкреслив, що мова йде про гарантії діяльності генерального прокурора, який призначений на шість (чи п'ять років, залежно від яких змін до закону рахувати) років та не зобов'язаний йти у відставкою зі зміною влади - "Європейці будуть… вони просили нас захистити прокурорів майбутніх, не тільки Луценка, а, наприклад, Іванова. Петрова, Сидорова …".
Тож, що тепер буде? Луценко таки залишиться на посаді до формування нової Ради? Сам Кожем'якін запропонував такий варіант: "...якось я хотів попросити, Андрій Володимирович [Парубій], давайте може з представником президента [Русланом Стефанчуком] ми домовимось, як ми вийдемо з цієї колізії. Тому що або, або. Я пропоную Верховній Раді розглянути це питання, скажемо так, самостійно, без комітету, без розгляду, скажемо, цього подання". Чи можна тут про щось домовитись? Навряд чи.
Висновок: якщо ви хочете звільнити генерального прокурора, то це не так просто як видається, і м'яч точно не на полі президента України. Політичний порядок звільнення - 150 голосів для подання та 226 для його підтримки - здається найпростішим та найвірогіднішим після того, як президентська політична сила отримає велику кількість місць у парламенті.
Чому я постійно це повторюю? Люди питають, що поробиш. Бо з телеекранів юридичні радники рівня Юлії Володимирівни вважають, що сонце встає з-за обрію зусиллями гаранта і ніяк інакше.
Оригінал прочитати можна тут.
Коли люди без юридичної освіти закликають за щось нове карати, тобто за криміналізацію певної дії, вони абсолютно не уявляють, що кримінальне право - це наука точна, як математика. Неточною її роблять неуки в парламенті.
Буває, виникає необхідність текстом відреагувати на події, що відбуваються в країні і в світі, але ніяк не можеш знайти цю одну, найважливішу подію - подію доби. Складно буває визначитися. Ось і в середу, 13 серпня, така історія сталася.
Зіткнувшись з проблемою неможливості відмовитися від куріння в принципі, після сумного особистого досвіду використання аналогів традиційних сигарет, я озброївшись Google провела аналіз, що ж палити, якщо не виходить позбутися цієї звички.
На думку волонтера та колишнього морпіха Тараса Чмута, надводні сили ВМС не здатні ефективно протидіяти агресії РФ. Тому цікавим міг би стати варіант нарощування потенціалу морської авіації як за рахунок сучасних літаків, так і багатоцільових вертольотів.
Експерти прогнозують повне перезавантаження російської держави.
Ухвалили закон від РПЛ (6449), який навпаки тепер зашкодить жертвам сексуального насильства, та який грубо порушує фундаментальні права людини, вважає юристка.
У виправданні Труханова в першій інстанції винуватий і президент Порошенко, який дуже хотів "ручну" судову реформу, і судді Малиновського районного суду Одеси, і прокурори САП та детективи НАБУ, вважає юрист.
Медведчук використовує саме примітивну технологію - провокацію, що у роздратованій країні дуже навіть легко використовувати - вкинь до порядку образливу ініціативу і збирай дивіденди.
Шашлик зі свинини подорожчав за останній рік на 9%, із 247,5 грн до 270 грн. Якщо минулого року порція на одну людину обходилася в 41,2 грн, то в травні 2018 року – у 45 грн.
Уся ситуація навколо прайду - це ненависть проти любові, насильство проти волі і поваги, вважає Сергій Фурса.
Міністр закордонних справ Росії Сергій Лавров заявив, що Москва готова до переговорів з Києвом у разі, якщо українська армія складе зброю. Про мету Кремля у війні з Україною, ASPI news розповів директор Центру досліджень проблем громадянського суспільства Віталій Кулик.
Депутати Верховної Ради України працюють над законопроєктами щодо посилення кібербезпеки в Україні. Про це повідомила голова партії "Голос" Кіра Рудик.
Нардеп із фракції "Європейська солідарність" Володимир В'ятрович вважає, що слова українського дипломата Вадима Пристайка щодо можливості України відмовитись від вступу в НАТО можуть бути не випадковими. Про це він заявив у коментарі журналістці ASPI news.
Батьки військових, що загинули під час проходження служби, провели під Офісом президента "Мітинг Справедливості". Вони наголосили, що не вірять у самогубства своїх дітей та вимагають покарання військового керівництва.